کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

rozclinic امیر | سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۲۱ ق.ظ

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟ بررسی اثرات جانبی تزریق بوتاکس

>> آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

 مقاله امروز " کلینیک پوست و مو رز" به خطرناک یا سمی بودن تزریق بوتاکس اختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره کاربرد و اثرات جانبی تزریق بوتاکس اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. بوتاکس، داروی قابل تزریقی است که از سم بوتولینوم توکسین نوع A ساخته می شود.

اگرچه این داروی قابل تزریق، همان سمی است که باعث مسمومیت غذایی می شود ولی اثرات آن بر حسب میزان تزریق و نوع درمان متفاوت است.     آیا تزریق بوتاکس خطرناک است   از بوتاکس در دوزهای بسیار کمی استفاده می شود. به محض اینکه بوتاکس به بدن بیمار تزریق شود، از انتقال سیگنال های رشته های عصبی به ماهیچه ها جلوگیری می کند و اینکار باعث می شود تا ماهیچه ها نتوانند منقبض بشوند و در نتیجه خط ها و چین و چروک ها هم بهبود می یابند.

>> آیا تزریق بوتاکس بی خطر است ؟

اگرچه سم بوتولینوم توکسین می تواند باعث مرگ انسان بشود ولی استفاده از این سم در دوزهای کوچک کاملا بی خطر است. دانشمندان کشف کرده اند که استفاده از بوتاکس در زیبایی، ریسک کمتری نسبت تزریق بوتاکس برای درمان بیماری ها دارد و به خاطر همین دوزهای کمی از بوتاکس برای بیماران تجویز می شود.     تزریق بوتاکس   معمولا اگر بوتاکس بر طبق استانداردهای سازمان غذا و داروی آمریکا تهیه نشود و یا بوتاکس توسط پزشک بی تجربه ای تزریق شود، بیمار شاهد عوارض جانبی خواهد بود. اگر باردار هستید و یا به نوزاد خود شیر می دهید، نمی توانید بوتاکس تزریق کنید.

>> از بوتاکس چه استفاده هایی می شود ؟

بوتاکس بیشتر بخاطر توانایی اش در رفع خطوط و چین و چروک ها شناخته می شود. تزریق بوتاکس می تواند از انقباض ماهیچه هایی جلوگیری کند که باعث خطوط و چین و چروک های زیر می شوند:
  1. خطوط پنجه کلاغی یا چین و چروک هایی که در گوشه سمت بیرونی چشم ها وجود دارند
  2. خطوط اخم که بین ابروها وجود دارند
  3. چین های روی پیشانی
از بوتاکس برای درمان مشکلات مربوط به ماهیچه ها هم استفاده می شود که شامل:
  1. تنبلی چشم ها
  2. انقباض های ناگهانی چشم
  3. میگرن های شدید
  4. اسپاسم های گردن (اختلال کشیدگی عضلات گردن)
  5. بی اختیاری ادراری
  6. تعریق بیش از حد
  7. و سایر مشکلات عصبی

>> اثرات جانبی تزریق بوتاکس

اگرچه تزریق بوتاکس بی خطر است ولی احتمال بروز اثرات جانبی بعد از تزریق هم وجود دارد. اثرات جانبی تزریق بوتاکس عبارت است از:
  1. درد، کبودی و تورم در بخشی از بدن که بوتاکس تزریق شده است
  2. سردرد
  3. تب
  4. سرد شدن بدن و احساس سرما
بعضی از اثرات جانبی فقط مربوط به بخش هایی می شوند که بوتاکس تزریق شده است. برای مثال، اگر در ناحیه چشم خود بوتاکس تزریق کرده اید، امکان دارد که با اثرات جانبی زیر درگیر شوید:
  1. افتادگی پلک چشم
  2. ابروهای ناهموار
  3. خشکی چشمها
  4. جاری شدن اشک از چشم ها
تزریق بوتاکس در اطراف دهان، ممکن است منجر به لبخند کج یا تراوش آب از دهان بشود.بیشتر اثرات جانبی موقت هستند و در عرض چند روز ناپدید می شوند. افتادگی پلک چشم، تراوش آب از دهان و عدم تقارن صورت بخاطر تاثیر توکسین بر روی ماهیچه های اطراف بوجود می آیند و این دسته از اثرات جانبی ممکن است چند هفته بعد رفع بشوند. در نمونه های بسیار نادری، ممکن است تزریق بوتاکس باعث ایجاد نشانه های بیماری در فرد بشود. در صورت بروز اثرات جانبی زیر باید به پزشک مراجعه کنید:
  1. ایجاد مشکلاتی در صحبت کردن
  2. ایجاد مشکلاتی در بلعیدن غذا
  3. ایجاد مشکلاتی در نفس کشیدن
  4. مشکلات بینایی
  5. بی اختیاری ادراری
  6. ضعف عمومی بدن

>> آیا تزریق منظم بوتاکس اثرات جانبی خاصی به دنبال دارد ؟

از آنجایی که اثرات تزریق بوتاکس موقت است، بیشتر افراد به طور مرتب بوتاکس تزریق می کنند. تحقیقات بسیار کمی در زمینه میزان ماندگاری و بی خطر بودن بوتاکس انجام شده است. در سال 2015، بر روی بیمارانی که برای درمان بی اختیاری ادراری خود هر 6 ماه بوتاکس تزریق کرده اند، تحقیقاتی انجام شده است؛ در این تحقیقات مشاهده شده است که با تزریق منظم بوتاکس، احتمال بروز اثرات جانبی آن افزایش نمی یابد و این دسته از بیماران حتی شاهد نتایج بهتری از تزریق بوتاکس برای درمان مشکل خود بوده اند. این تحقیقات نشان می دهد که ممکن است اثرات مضر تزریق بوتاکس بعد از دهمین بار یا یازدهمین بار بوجود بیایند. اثرات جانبی که ممکن است بعد از تزریق مکرر بوتاکس بوجود بیایند عبارتند از:
  1. حالت تهوع و استفراغ
  2. تورم
  3. مشکلاتی در جویدن غذا
  4. ضعف عضلات گردن
  5. تپش قلب
  6. گرفتگی صدا و غیره

>> نکاتی در مورد تزریق بوتاکس

  1. اگر قصد تزریق بوتاکس را دارید، حتما از متخصص با تجربه کمک بگیرید. هر چه متخصص با تجربه تر و با مهارت تر باشد، عوارض و اثرات جانبی تزریق بوتاکس کاهش می یابد.
  2. اثرات توکسین بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد و لازم است بعد از این مدت دوباره برای تزریق اقدام نمایید.
  3. تزریق بوتاکس هم مانند هر فرآیندی دارای اثرات جانبی است. شما می توانید در مورد اثرات جانبی بعد از تزریق و دوره ریکاوری با متخصص به طور مفصل صحبت نمایید. متخصص به تمام سوالات شما جواب می دهد و در مورد مزایای تزریق هم برای شما توضیحاتی را خواهد داد.

>> هزینه تزریق بوتاکس در " کلینیک تخصصی پوست و مو رز"

کلینیک پوست و مو رز" با پزشکانی مجرب و دستگاه های پیشرفته، خدمات بوتاکس را هم به مشتریان گرامی خود ارائه می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تزریق بوتاکس، با شماره 02144067005 تماس حاصل فرمایید.
  • rozclinic امیر

تزریق بوتاکس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی