کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

آیا سرکه سیب برای موهای سر مفید می باشد ؟

rozclinic امیر | سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۲۹ ق.ظ

آیا سرکه سیب برای موهای سر مفید می باشد ؟

>> سرکه سیب برای موهای سر

سرکه سیب یک ادویه بسیار معروفی است و جزو غذاهای سالم محسوب می شود. این سرکه در طی تخمیر سیب بدست می آید و غنی از مواد معدنی و اسیدهای مختلف است.   سرکه سیب برای موهای سر   سرکه سیب کاربردهای بسیار متفاوتی دارد. یکی از کاربردهای مهم سرکه سیب این است که می توان از آن برای شستشوی موها استفاده کرد زیرا سرکه سیب می تواند باعث بهبود سلامت کف سر، تقویت موها و درخشندگی موها بشود. در زمینه تاثیر سرکه سیب برای موهای سر تحقیقات زیادی انجام شده است و از آن برای بهبود خارش کف سر و جلوگیری از شکنندگی موها بسیار استفاده می شود.  

سرکه سیب برای موهای سر

>> چرا از سرکه سیب می توان برای درمان موها استفاده کرد ؟

سرکه سیب خاصیت های زیادی برای برای درمان موهای آسیب دیده دارد که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

1- اسیدیته و پی اچ

پی اچ موها و روغن های طبیعی که روی کف سر ما وجود دارند، حدودا بین 4.5 الی 5.5 است و وقتی موهای ما در این سطح اسیدی قرار داشته باشند، باکتری ها نمی توانند بین موها رشد کنند؛ در واقع، موهایی که کدر و شکننده به نظر می رسند، خاصیت قلیایی دارند و یا پی اچ آنها بالاتر از این حد طبیعی است. تغییر پی اچ موهای ما می تواند بخاطر شامپوها و دیگر محصولاتی باشد که بر روی پوست سر تاثیر منفی می گذارند. سرکه سیب یک مایع اسیدی است که حاوی مقادیر زیادی از اسید استیک است. پی اچ سرکه سیب، نزدیک به موهای انسان است. سرکه سیب یک مایع اسیدی است که حاوی مقادیر زیادی از اسید استیک است. استفاده منظم از سرکه سیب باعث می شود که پی اچ موها و کف سر پایین تر آمده و در نهایت به تعادل برسد.

- آنتی باکتریال (ضد میکروب) و ضد قارچ

از سرکه سیب به عنوان یک محلول ضد عفونی کننده هم استفاده می شود. با کمک سرکه سیب می توان قارچ ها و باکتری هایی که باعث ایجاد مشکلاتی در کف سر و موها می شوند را به خوبی کنترل کرد و همچنین باعث بهبود عفونت و یا خارش در کف سر شد. کسانی که از مشکل شوره در سرشان رنج می برند، با 1 بار استفاده از سرکه سیب در هفته می توانند این مشکل را براحتی برطرف کنند.

3- تمیز کننده قوی

استفاده از سرم های مو، ژل، اسپری و ماسک باعث کدر شدن موها می شود. یکی از بهترین راه ها برای خلاص شدن از این وضعیت و شادابی دوباره موها، استفاده از سرکه سیب است. در هنگام استفاده از سرکه سیب باید به مدت 3 دقیقه بنشینید تا ترکیبات سرکه سیب بتواند ساختار مولکولی مواد اضافه در روی کف سر را به خوبی تجزیه کند.

4- کاهش منافذ زیاد موها   

موهای نرمال، فقط به مایعات خاصی اجازه ورود به منافذ پوست سر را می دهند ولی مویی که منافذ زیادی دارد، سریع مایعات مختلف را به خود جذب می کند و در عین حال سریع هم آنها را از دست می دهد و خشک می شود. مواد شیمیایی و فاکتورهای محیطی به موها آسیب می رسانند و در نتیجه باعث می شوند تا موها منافذ زیادی داشته باشند؛ این عوامل باعث ایجاد شکاف ها و سوراخ های ریزی در سطح پوسته سر می شود و حتی موها را در معرض آسیب های بیشتری قرار می دهند. شما می توانید با کمک سرکه سیب، منافذ روی پوست سرتان را کنترل کنید و تعداد منافذ را هم کاهش بدهید. 

5- سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

سرکه سیب غنی از ویتامین ها و مواد معدنی های مفید برای موهای سر است؛ مثل ویتامین C و B. در بعضی از تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، گفته می شود که سرکه سیب حاوی آلفا هیدروکسی اسید است که می تواند باعث بهبود پوسته و شوره های کف سر بشود. سرکه سیب خواص ضد التهابی هم دارد.

6- محرک رشد مو و جلوگیری از ریزش مو

سرکه سیب باعث افزایش جریان خون به سمت فولیکول های مو می شود که این فرآیند برای رشد موها و جلوگیری از ریزش مو واقعا لازم است. علاوه بر این، جریان خون می تواند مواد مغذی لازم را برای فولیکول های مو تامین کند و باعث محکم شدن ریشه موها و بهبود فرآیند رشد موها هم بشود.

7- جلوگیری از موخوره و شکنندگی موها

با استفاده منظم از سرکه سیب، از ایجاد موخوره و پیچ خوردگی در موهایتان می توانید جلوگیری کنید. منافذ زیاد در سر و موهای ضعیف و شکننده باعث ایجاد موخوره در سر می شوند که استفاده از سرکه سیب برای تمام این موارد مفید است.

>> چگونه می توان از سرکه سیب برای موها استفاده کرد؟

شستشوی موها با سرکه سیب بسیار آسان است :
  1. چند عدد قاشق سوپ خوری سرکه سیب را با مقداری آب ترکیب کنید
  2. بعد از اینکه از شامپو برای موهایتان استفاده کرده اید، ترکیب سرکه سیب و آب را بر روی موهایتان بریزید
  3. چند دقیقه صبر کنید و سپس موهایتان را بشویید.
البته می توانید چند قطره از روغن نارگیل را هم به سرکه سیب و آب اضافه کنید تا خاصیت درمانی محلولتان بیشتر بشود. شما می توانید چند بار در هفته از این ترکیب استفاده کنید و مقدار سرکه سیبی که پزشکها توصیه می کنند، حدودا 5 قاشق سوپ خوری یا کمتر از این میزان است.

>> بعد از استفاده از محلول سرکه سیب برای موهای سر منتظر چه نتایجی باشیم ؟

اگر بعد از استفاده از سرکه سیب، ریزش موها و یا سایر مشکلات مربط به کف سر و موهایتان بیشتر شد، یا از سرکه سیب استفاده نکنید یا اینکه می توانید مقدار سرکه سیبی که برای موهایتان استفاده می کنید را کمتر کنید و یا اینکه تعداد دفعات استفاده از آن را کاهش بدهید. سرکه سیب بخاطر اسید استیکی که دارد، ممکن است باعث سوزش در کف سرتان هم بشود. از تماس سرکه سیب با چشمانتان خودداری کنید و در صورت تماس، سریع چشمهایتان را با آب بشویید.

>>

بعضی از روغن ها مخصوص موها هستند که می توان آنها را با سرکه سیب ترکیب کرد:
  1. - روغن رز ماری : تحریک ریشه های مو، بهبود رشد مو و افزایش جریان خون در سر
  2. - روغن درخت چای : کنترل موهای چرب
  3. - روغن اسطوخودوس (لاوندر) : افزایش درخشندگی، معطر شدن موها و کنترل شوره سر
  4. - روغن بابونه : درخشندگی موها، نرمی موها و تسکین دهنده پوست سر

>> نکته آخر :

با اینکه سرکه سیب برای مو فایده های زیادی دارد ولی لازم است قبل از استفاده و شسشتشوی موهایتان با سرکه سیب، حتما با متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت کنید. کسانی که کاشت مو انجام داده اند هم تحت نظر متخصص باید از سرکه سیب استفاده کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز یکی از بزرگترین مراکز کاشت مو در ایران بوده و آماده خدمت رسانی به علاقه مندان گرامی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی