کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

استفاده از بیوتین برای رشد مو و فواید آن

rozclinic امیر | سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۲۹ ق.ظ

استفاده از بیوتین برای رشد مو و فواید آن

>> بیوتین برای رشد مو

بیوتین، یک ویتامین است که قابلیت انحلال در آب را دارد؛ بیوتین جزو گروه ویتامین B است که به عنوان ویتامینH  و یا B7 هم شناخته می شود. بدن شما به بیوتین نیاز دارد تا بتواند بعضی از مواد مغذی را به انرژی تبدیل کند. بیوتین نقش مهمی در سلامت مو، پوست و ناخن های شما دارد.   بیوتین برای رشد   اگر بیوتین کافی در بدن شما وجود نداشته باشد، به احتمال زیاد شاهد ریزش مو هستید. در بیشتر موارد، بیوتینی که می توانید از رژیم غذایی دریافت کنید، برای سلامت موهای شما کافی است. افراد زیادی هستند که بیوتین بیشتری مصرف می کنند تا بتوانند شاهد نتایج بهتری باشند. در این مقاله به مواد غذایی حاوی بیوتین، مکمل های بیوتین، اثرات جانبی مصرف آن و به سایر اطلاعات مربوط به بیوتین می پردازیم.   بیوتین برای رشد مو  

>> بیوتین و رشد موها

کراتین، نام پروتئینی است که موهای شما را بوجود می آورد و بیوتین هم نقش مهمی در تولید کراتین دارد. التبه نقش بیوتین در تولید کراتین هنوز بطور دقیق مشخص نشده است ولی نقش آن در جلوگیری از ریزش موها به خوبی ثابت شده است.

>> مصرف روزانه بیوتین

کمبود بیوتین در موارد بسیار نادری بوجود می آید و سازمان غذا و داروی آمریکا، هنوز اجازه مصرف بیوتین به صورت روزانه را نداده است. البته مصرف روزانه بیوتین به سن، جنس و سلامت عمومی فرد بستگی دارد. افراد 10 سال به بالا می توانند بین 30 الی 100 میکروگرم بیوتین را بصورت روزانه مصرف کنند. ممکن است زنان باردار و یا زنانی که به نوزاد شیر می دهند، به مقادیر بالاتری از بیوتین نیاز داشته باشند و حدودا 30 میکروگرم از بیوتین برای زنان باردار و 35 میکروگرم برای زنان شیرده کافی است. البته بهتر است با متخصص در این زمینه مشورت کنید. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که نمی توانید در حین مصرف بیوتین از سایر مکمل ها استفاده کنید زیرا باعث می شود تا بیوتین نتواند به خوبی جذب بشود. مصرف بیوتین هم به دو صورت است؛ رژیم غذایی و مصرف مکمل.

>> غذاهای حاوی بیوتین

شما می توانید مقدار بیوتین مورد نیازتان را با مصرف مواد غذایی بدست بیاورید. غذاهای زیادی هستند که سرشار از ویتامین بیوتین هستند مثل:
  1. جگر و قلوه
  2. زرده تخم مرغ
  3. مغزها مثل بادام درختی، بادام زمینی و گردو
  4. سویا و حبوباتی مثل لوبیا، عدس و نخود
  5. موز
  6. قارچ
  7. شیر
  8. غذاهای دریایی
  9. پنیر
  10. گل کلم
  11. گوجه
  12. هویج
  13. سبزیجات سبز
گرم کردن این غذاها می تواند بر روی خاصیت بیوتین بر روی رشد موها تاثیر منفی بگذارد پس این غذاها را بصورت خام مصرف کنید یا اینکه باید به مدت خیلی کمی گرم و یا فرآوری بشوند. مقدار بیوتین هم در هر غذایی متفاوت است پس حتما در مورد بیوتین موجود در هر یک از این غذاها اطلاعات کافی بدست بیاورید. بسیاری بر این باورند که بیوتین های موجود در مواد گیاهی بهتر از منابع حیوانی حاوی بیوتین هستند. گیاهان حاوی بیوتین شامل انواع مختلفی از مغزها می شوند؛ 100 گرم گردو، حاوی 28 میکروگرم بیوتین است و علاوه بر این، مغزها منابع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که در سلامت موها نقش مهمی دارند.

>> مکمل های بیوتین

اگر فکر می کنید که با مصرف مواد غذایی نمی توانید مقدار بیوتین مورد نیازتان را بدست بیاورید و یا به دنبال مصرف دوزهای بالاتری از بیوتین هستید، استفاده از مکمل های بیوتین هم می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. مکمل های بیوتین را می توانید به صورت کپسول یا قرص تهیه کنید. اگر موهای شما مستعد شکنندگی است، می توانید از مکمل های حاوی 2500 میکروگرم یا کمتر از این میزان استفاده کنید. برای اینکه از اثرات جانبی مکمل های بیوتین دور بمانید، می توانید مکمل ها را همراه با وعده های غذایی میل کنید. البته همه ی افراد نمی توانند از مکمل های بیوتین برای رشد مو استفاده کنند و لازم است حتما با متخصص صحبت کنند؛ متخصص می تواند شما را از مزایا و اثرات جانبی استفاده از مکمل های بیوتین آگاه کند و دوز مناسب را هم برای شما مشخص کند. افرادی که اقدام به کاشت مو کرده اند هم بهتر است با متخصص در این زمینه صحبت کنند.

>> نشانه های کمبود بیوتین 

اگر کمبود بیوتین داشته باشید، یک سری نشانه های خاصی در بدنتان بوجود می آید که عبارتند از:
  1. ریزش موها
  2. شکنندگی موها
  3. پوست سر خشک
  4. قرمزی اطراف چشم ها، بینی و سایر بخش های صورت
  5. احساس خستگی مفرط
  6. بی خوابی
  7. بی اشتهایی

>> فواید بیوتین برای موها

در مورد فواید بیوتین تحقیقات زیادی انجام نشده است ولی بی شک این ویتامین فواید زیادی دارد. بیوتین، به فرآیند رشد موها سرعن می بخشد و باعث تقویت موها می شود. بیوتین نه تنها برای کسانی که موهای آسیب دیده ای دارند می تواند مفید باشد، بلکه برای کسانی می خواهند موهای پرپشت تری داشته باشند هم موثر است.

>> آیا مصرف بیوتین برای مردانی که الگوی طاسی مردانه دارند هم مفید است ؟    

زمانی بیوتین می تواند باعث رشد موها بشود که ریزش موی فرد بخاطر کمبود بیوتین باشد. بیوتین در افرادی که مشکل الگوی طاسی مردانه دارند، هیچ تاثیری ندارد زیرا الگوی طاسی مردانه، یک مشکل هورمونی و ژنتیکی است و ویتامین بیوتین به تنهایی نمی تواند از فرآیند طاسی مردانه جلوگیری کند. البته این افراد هم می توانند از بیوتین استفاده کنند چون هیچ ضرری یرای آنها ندارد.

>> مشکلات مصرف بیوتین برای رشد موها  

1- مصرف بیش از حد بیوتین بر روی بعضی از فرآیندهای طبیعی بدن تاثیر منفی می گذارد؛ مثلا در کسانی که مشکل هضم و گوارش غذا دارند، مصرف بیش از حد بیوتین باعث توقف فعالیت های باکتری های مفید معده می شود و یا مصرف بیوتین با آنتی بیوتیک و داروهای ضد حملات قلبی هم تداخل دارد. داروهای ضد آکنه هم میزان فعالیت های ویتامین بیوتین را در بدن افزایش می دهد. البته اگر ویتامین های دیگر گروه B مثل اسید پانتوتنیک را مصرف می کنید، می توان سطح بیوتین را بدن کاهش داد. 2- مصرف بیش از حد بیوتین باعث کمبود ویتامین B5 در بدن می شود که در نتیجه مشکلات پوستی مثل آکنه برای فرد بوجود می آید. در واقع، اثر بیوتین بر سایر ویتامین ها هم می تواند باعث بروز آکنه بشود؛ مخصوصا در افرادی که مستعد آکنه هستند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

کلینیک پوست و مو رز یکی از بزرگترین مراکز کاشت مو در ایران بوده و آماده خدمت رسانی به علاقه مندان گرامی می باشد.

  • rozclinic امیر

بیوتین برای رشد

کاشت مو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی