کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

تاثیر سیگار بر کاشت مو

rozclinic امیر | سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۴۰ ق.ظ

تاثیر سیگار بر کاشت مو و مضرات آن

>> تاثیر سیگار بر کاشت مو

همه ما می دانیم که سیگار به سیستم تنفسی ما آسیب می زند و می تواند یکی از دلایل ابتلا به سرطان ریه و بیماری های قلبی هم باشد. کشیدن سیگار حتی می تواند باعث طاسی سر هم بشود. به تمام بیمارانی که قصد کاشت مو دارند، گفته می شود که حداقل در دوره ای که قصد کاشت مو دارند از سیگار کشیدن خودداری کنند ولی با وجود همه ی این تذکرات توسط متخصصین، بسیاری از بیماران این نکته مهم را نادیده می گیرند.

  تاثیر سیگار بر کاشت مو   سیگار تاثیر منفی در میزان موفقیت کاشت مو می گذارد و حتی مدت زمانی که فولیکول ها می توانند در روی سر زنده بمانند را هم بسیار کاهش می دهد. همه ی ما می دانیم که سیگار کشیدن چقدر برای سلامتی ما مضر است ولی آیا اطلاع دارید که کشیدن سیگار می تواند چه تاثیرات منفی در فرآیند کاشت مو بگذارد ؟ بعد از کاشت مو هم افراد سیگاری دائم نگران هستند که گرافت های آنها زنده نماند ولی در کمال ناباوری، با ریزش تک تک موهایشان مواجه می شوند؛ پس لازم است تاثیر کشیدن سیگار بر کاشت مو را دقیق تر بررسی کنیم، با ما همراه باشید.

تاثیر سیگار بر کاشت موی طبیعی

>> اثرات منفی سیگار بر کاشت مو

1. عدم اکسیژن رسانی به فولیکول های مو

تحقیقات زیادی در مورد ارتباط بین سیگار کشیدن و ریزش مو انجام شده است. طبق تحقیقات در سال 2007، سیگار کشیدن منظم و حدود 1 الی 20 نخ سیگار در روز، می تواند باعث ریزش موی خفیف تا شدید در مردانی بشود که در دوره میانسالی خود قرار دارند. در واقع، نیکوتین موجود در خون مانع از جابجایی کربن مونو اکسید با اکسیژن می شود. سیگار بر روی جریان خون تاثیر می گذارد و در نتیجه، فولیکول های مو بدون اکسیژن می مانند و شروع به ریزش می کنند.  

2. تغییر ساختار رگ های خونی     

نیوکوتینی که در سیگار وجود دارد، باعث جمع شدن و انقباض رگ های خونی در سر می شود و مانع خونرسانی این رگ ها به فولیکول ها می شود. در واقع، هر چیزی که بر روی گردش خون سر تاثیر منفی بگذارد، در ریکاوری بیمار بعد از کاشت مو اختلال ایجاد کرده و بیمار دیرتر بهبود می یابد. سیگار کشیدن باعث می شود که فولیکول های جدید خشک بشوند و در نهایت از بین بروند؛ حتی اگر در سر بیمار رشد خوبی کرده باشند.

3. ایجاد آلوپسی آندروژنیک

آلوپسی آندروژنیک واژه ای است که به ریزش موها در هر دو جنس (هم خانم ها و هم آقایان) اشاره دارد. آلوپسی آندروژنیک به الگوی طاسی در مردها هم مربوط می شود و شامل ریزش مو در در هر دو بخش از گیجگاه فرد (جلوی سر) می شود. در آلوپسی آندروژنیک، خط رویش مو به سمت عقب می رود و جلوی سر شبیه حرف ام انگلیسی می شود. بخش جلوی سر به تدریج کم پشت تر می شود و حتی باعث طاسی جزئی یا کامل بیمار هم می شود. کشیدن سیگار نقش مهمی در ایجاد آلوپسی آندروژنیک دارد.

4. شکنندگی موها 

در افراد سیگاری، خونرسانی در سر آنها نسبت به افراد غیر سیگاری بسیار کمتر می شود. دریافت خون کمتر باعث می شود که فولیکول های مو اکسیژن کمتری دریافت کنند و هم به آنها مواد مغذی کمتری برسد؛ مخصوصا مواد مغذی که برای رشد و حیات موها لازم هستند. اگر کف سر در شرایط ناسالمی قرار داشته باشد، فرآیند رشد موها به درستی انجام نمی شود؛ در نتیجه، لایه های بالایی مو آسیب می بینند و بسیار حساس و شکنده می شوند و تحت هر شرایطی سریع میشکنند.

5. احتمال خونریزی

وقتی بیماری قبل و بعد از کاشت موی سیگار می کشد، فولیکول های موهایش ضعیف می شوند و بسیاری از آنها، دوباره رشد نمی کنند. سیگر کشیدن باعث خونریزی در حین جراحی کاشت مو می شود که این خونریزی به خاطر وجود ماده نیکوتین در بدن بیمار است.

6. ابتلا به عفونت

یکی از علت های ایجاد عفونت در سر می تواند کشیدن سیگار باشد؛ جراحت ها و زخم هایی که بر اثر کاشت مو روی سر بیمار بوجود می آید، نسبت به ویروس ها و باکتری ها بسیار آسیب پذیر هستند و سیگار که دوره ریکاوری بیمار را افزایش می دهد، باعث می شود که ریسک ابتلا به عفونت هم بالاتر برود. عفونت باعث عدم موفقیت در روند کاشت موی بیمار می شود. کسانی که سیگار می کشند بدن آنها توانایی کمتری برای مبارزه با عوامل عفونت زا دارد.

7. ایجاد اسکارهای دائمی

پوسته و دلمه زخم در کسانی که سیگار می کشند، بیشتر از سایر افراد در روی سر باقی می مانند. ماندگاری بیشتر پوسته و دلمه در سر افراد سیگاری باعث می شود که اسکارهای زیادی روی سر ایجاد بشوند که به صورت بافتی برجسته در روی سر نمایان هستند. این اسکارها هم تا مدتها در روی سر باقی می مانند و دیرتر بهبود می یابند.

8. افزایش بافت مردگی یا مرگ پوست

احتمال بافت مردگی به این بستگی دارد که فرد چند بار در روز سیگار می کشد. هر چه بیمار تعداد سیگار بیشتری در روز بکشد، احتمال بافت مردگی بیشتر می شود.

>> سیگار کشیدن بیمار در قبل و بعد از کاشت مو

متخصص های پوست و مو به بیماران توصیه می کنند که حداقل یک هفته قبل از کاشت مو و 14 روز بعد از کاشت مو، سیگار را ترک کنند ولی اگر بیمار بتواند تا چند ماه بعد از کاشت مو سیگار نکشد، قطعا نتایج خیلی خوبی از کاشت مو خواهد گرفت. اگر فرد سیگاری بداند که نکشیدن سیگار می تواند ریسک کاشت موی طبیعی ناموفق را کاهش بدهد، سلامت جسمی او را بهبود ببخشد و به طول عمر او بیفزاید، تصمیم می گیرد تا سیگار را برای همیشه ترک کند.

>> چرا سیگار بسیار اعتیادآور است ؟

ترک سیگار در عمل کار سختی است؛ یکی از دلایل سخت بودن ترک سیگار این است که نیکوتین موجود در سیگار، ساختار شیمیایی مغز را تغییر می دهد. سیگار تعداد پیام رسان های عصبی که مسئول احساساتی مثل لذت و خوشحالی هستند را تغییر می دهد. نیکوتین باعث ایجاد احساسات لذت بخش در فرد می شود و فردی که سیگار می کشد، بخاطر احساس لذت بخشی که به او دست می دهد، نمی تواند سیگار را ترک کند.   

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی