کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

بوتاکس دیسپورت چیست و عوارض و اثرات جانبی آن

rozclinic امیر | سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۳:۴۲ ب.ظ

بوتاکس دیسپورت چیست و عوارض و اثرات جانبی آن

>> بوتاکس دیسپورت

دیسپورت، نوعی بوتاکس است که برای درمان چین و چروک به کار می رود و از آبو - بوتولینوم توکسین نوع A بدست می آید. بوتاکس دیسپورت می تواند به طور موقت حرکت ماهیچه ها را در بخش های مورد نظر کاهش بدهد تا بتواند خطوط بین دو ابرو را درمان کند. گاهی اوقات هم از بوتاکس دیسپورت برای درمان بعضی از بیماری ها هم استفاده می شود.   بوتاکس دیسپورت استفاده از بوتاکس dysport در سال 2009 توسط سازمان غذا و داروی آمریکا تایید شده است. اگر می خواهید خطوط بین دو ابرویتان را درمان کنید و زیر 65 سال سن دارید، احمالا کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس نوع دیسپورت هستید.

>> اثرات بوتاکس دیسپورت

دیسپورت به گروهی از بوتاکس های تزریقی تعلق دارد که اعصاب را ریلکس و غیر فعال می کنند؛ بوتاکس زئومین هم در این دسته قرار می گیرد. در واقع انواع مختلف بوتاکس همگی از بوتولونیوم توکسین بوجود می آیند که خود بوتولونیوم توکسین هم انواع بسیار متفاوتی دارد.   بوتاکس دیسپورت چیست   هر کدام از مشتقات بوتاکس برای درمان چین و چروک و خطوط در بخش خاصی از صورت بکار می روند. بوتاکس دیسپورت با غیر فعال و محدود کردن حرکت ماهیچه ها در نقاطی که بوتاکس تزریق می شود، ظاهر خطوط و چین و چروک ها را بهبود می بخشند. متخصص، مقدار کمی از بوتاکس dysport را مستقیما در ماهیچه تزریق می کند و هنگامی که ماهیچه مورد نظر فلج بشود، پوست بالای آن هم صاف تر می شود و در نتیجه چین و چروک ها روی صورت هم کاهش می یابد. البته باید توجه داشته باشید که اثرات بوتاکس دیسپورت کاملا موقتی است. کاهش و غیر فعال شدن حرکات ماهیچه ها از شکل گیری یا عمیق تر شدن چین و چروک ها هم جلوگیری می کند. در واقع، چین و چروک ها با حرکات مداوم ماهیچه ها و در طول زمان ایجاد می شوند و فاکتورهایی مثل سن و سال و وراثت هم نقش مهمی در این روند دارند.

>> در چه بخش هایی از صورت می توانیم بوتاکس دیسپورت را تزریق کنیم؟

بوتاکس دیسپورت مخصوص درمان خطوط بین دو ابرو است؛ این چین و چروک ها روی پیشانی شما وجود دارند و از اولین سالی که فرد به سن بلوغ می رسد، این چین و چروک ها شروع به شکل گیری می کنند. همانطور که سن شما بالاتر می رود، این خطوط عمیق تر می شوند زیرا قابلیت ارتجاعی پوست صورت هم به تدریج کاهش می یابد. این خطوط وقتی با چشمان نیمه باز به جایی نگاه می کنید، به صورت شما حالتی عصبانی (همراه با اخم) می دهند. دیسپورت برای کسانی مناسب است که میزان خطوط بین دو ابروهایشان متوسط تا زیاد است. اگر چین و چروک های کمی دارید، شاید برای تزریق بوتاکس دیسپورت مناسب نباشید. گاهی اوقات از بوتاکس dysport برای افراد بالغ و بچه هایی که ماهیچه های اندام های زیرینشان بسیار منقبض می شود هم می توان استفاده کرد. بوتاکس دیسپورت برای درمان انقباض اندام های زیرین افراد بالغ و کودکان و همچنین برای اختلال تونوس گردن (دیستونی ماهیچه ای) که بر روی حرکات گردن و سر تاثیر می گذارد هم دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا است.

>> فرآیند تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق بوتاکس dysport در کلینیک و توسط متخصصی با تجربه انجام می شود. در طول فرآیند تزریق بوتاکس، ممکن است متخصص دیسپورت را در 3 نقطه متفاوت و در اطراف پیشانی و ابروها تزریق می کند. برای جلوگیری از درد، متخصص از بی حسی موضعی استفاده می کند. تزریق بوتاکس دیسپورت فقط چند دقیقه طول می کشد و فقط مراحل آمادگی بیمار برای تزریق کمی طول می کشد. اگر بعد از تزریق دیسپورت عارضه خاصی در صورتتان مشاهده نشد، می توانید کلینیک را ترک کنید.

>> آمادگی برای تزریق بوتاکس دیسپورت 

قبل از اینکه متخصص تایید کند که کاندید خوبی برای تزریق بوتاکس dysport هستید یا خیر، سابقه پزشکی شما به طور دقیق چک می شود. متخصص به شما می گوید که قبل از تزریق دیسپورت باید از مصرف داروها و مکمل ها هم خودداری کنید. قبل از تزریق دیسپورت، نباید داروهای زیر را مصرف کنید:
  1. داروهای آلرژی و حساسیت زا
  2. داروهای رقیق کننده خون
  3. داروهای سرما خوردگی
  4. داروهایی که اثرات استیل کولین را می تواند خنثی کند
  5. داروهای خواب آور

>> عوارض و اثرات جانبی بعد از تزریق بوتاکس دیسپورت

برخلاف تاثیری که دیسپورت می تواند در رفع چین و چروک ها داشته باشد، عوارض و اثرات جانبی خاصی هم بعد از تزریق دیسپورت وجود دارد که بیمار باید از وجود آنها مطلع باشد. بعضی از این اثرات جانبی خفیف هستند و خود به خود برطرف می شوند که شامل موارد زیر هستند:
  1. سردرد
  2. درد در نقاطی که دیسپورت تزریق شده است
  3. واکنش آلرژیک در بخشی که دیسپورت تزرق شده است؛ مثل خارش یا تحریک روی پوست
  4. سینوس
  5. گلو درد
  6. تورم در پلک چشم
  7. حالت تهوع
  8. عفونت مجرای تنفسی
اگر هر یک از این اثرات جانبی بدتر شدند و یا در طی 1 الی 2 روز برطرف نشدند، حتما با متخصص تماس بگیرید. افرادی که داروهای خنثی کننده ی استیل کولین مصرف می کنند، ممکن است شاهد بدتر شدن وضعیت خود باشند زیرا این دارو با دیسپورت تداخل دارویی دارد. عارضه ای که به ندرت اتفاق می افتد، انتقال دیسپورت به بخش های دیگر بدن است که باعث عوارض زیر می شود:
  1. مشکلاتی در تنفس و بلع غذا
  2. مشکلاتی در بینایی
  3. افتادگی پلک ها
  4. ضعف ماهیچه ها
  5. مشکلاتی در صحبت کردن
  6. حالت تشنج
  7. بی اختیاری ادراری
اگر هر یک از عوارض بالا را مشاهده کردید، سریع با متخصص تماس بگیرید.

>> تفاوت دیسپورت و بوتاکس

هم بوتاکس و هم دیسپورت از بوتولونیم توکسین بدست می آیند و برای درمان چین و چروک به کار می روند ولی با این حال، تفوت هایی هم با یکدیگر دارند. مثلا از بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی، خطوط اخم و خنده استفاده می شود ولی دیسپورت فقط برای خطوط بین دو ابرو قابل استفاده است. بوتاکس را می توان اطراف چشم ها، پیشانی و اطراف دهان تزریق کرد ولی دیسپورت را فقط می توان بین ابروها تزریق کرد. میزان ماندگاری بوتاکس هم ممکن است تا 6 ماه باشد ولی دیسپورت ممکن است تا 4 ماه ماندگاری داشته باشد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق بوتاکس dysport مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره 02144067005 تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی