کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

عوارض تزریق ژل دائمی

rozclinic امیر | يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۱ ب.ظ

عوارض تزریق ژل دائمی

>> عوارض تزریق ژل های دائمی

تقاضای بیماران برای تزریق ژل های دائمی روز به روز بیشتر می شود. بسیاری از بیماران تزریق ژل های دائمی را که ماندگاری بیشتری دارند، نسبت به بقیه ژل ها ترجیح می دهند و از این ژل ها برای برجسته سازی بخش های مختلف صورت و همچنین رفع چین و چروک و خطوط صورت خود استفاده می کنند. ژل های دائمی نیازی به تزریق منظم ندارند ولی عوارض و مشکلات بیشتری را نسبت به سایر ژل ها به دنبال دارند. متخصص ها باید برای بیماران عوارضی که تزریق ژل های دائمی به دنبال دارند را توضیح بدهند تا بیماران بتوانند به خوبی از عوارض آنها آگاه بشوند.   عوارض تزریق ژل های دائمی  

>> ژل های دائم و تفاوت آنها با ژل های موقت

همه ی ژل ها، مشکلات و عوارض خاصی را به دنبال دارند که به نوع ژل و نحوه تزریق هم بستگی دارد. یکی از مزیت هایی که تزریق ژل های غیر دائمی می تواند به دنبال داشته باشد این است که این ژل سریع تر توسط بدن جذب می شود و بعد از 6 ماه دیگر اثری از آنها در عمق پوست و بافت ها باقی نمی ماند ولی ژل های دائمی تا 2 الی 4 سال ماندگاری دارند و باعث بروز مشکلات زیادی می شوند که بیمار مجبور است در طی مدت زمان زیادی این مشکلات را تحمل کند. احتمال بروز عفونت به دلیل تزریق ژل های دائمی، بالای 19 درصد است و درصد عوارضی که بیماران گزارش کرده اند هم بالای 27 درصد است.     عوارض تزریق ژل های دائمی   بسیاری از بیماران تفاوت بین ژل های دائمی و موقت را نمی دانند؛ ژل های موقت از موادی ساخته شده اند که بدن قادر به تجزیه و جذب دوباره آنها است که بسیاری از این مواد شبیه به مولکول های طببیعی خود بدن انسان هستند. ژل های دائم از موادی تشکیل می شوند که بدن نمی تواند به ساگی آنها را دوباره جذب کند و بنابراین مجبور است مثل یک ماده بیگانه با آنها برخورد کند. با این وجود، تقاضای مردم برای تزریق ژل های دائم همچنان بالاست و شرکت های زیادی، همچنان ترکیباتی از ژل ها را تولید می کنند که بدن بتواند آنها را دیرتر جذب کند. هر چه جذب ژل بیشتر طول بکشد، ژل هم دائمی تر محسوب می شود و در نتیجه، احتمال بروز مشکلاتی مثل عفونت و غیره هم بیشتر می شود.

>> مشکلات مربوط به تزریق ژل های دائم

مشکلات نرمال و قابل پیش بینی تزریق همه ی ژل ها (هم دائمی و هم موقت) شامل درد بعد از تزریق، قرمزی پوست، تورم، خون مردگی و کبودی، ایجاد توده های خفیف و مشکلات موقت در بینایی فرد می شود. مشکلات آنی که بعد از تزریق ژل بلافاصله مشخص می شوند، شامل تزریق ژل در نقاط نامناسب و ایجاد توده، عفونت و غیره است. مشکلات جدی تری که مربوط به تزریق  ژل های دائمی می شوند، زمانی اتفاق می افتند که بدن نمی تواند این مواد را جذب کند. مشکلاتی که ژل های دائمی به دنبال دارند شامل:

1- عفونت حاد

عفونت های حاد بخاطر ارگانیسم غیر معمولی و میکو باکتریوم (باکتری قارچی) بوجود می آیند. ویروس تبخال هم دوباره ممکن است فعالیت خود را شروع کند. عفونت باید با تتراسایکلین درمان بشود که باز هم بستگی به میزان عفونت دارد. عفونت ها چه حاد باشند چه خفیف، برای بیمارانی که ژل های دائمی تزریق کرده اند ریسک بزرگی به شمار می آیند.

2- آمبولیسم (انسداد) سرخرگ

انسداد سرخرگ می تواند باعث بافت مردگی بشود؛ مخصوصا در رگ های اطراف بینی، پیشانی و لبها. آمبولیسم سرخرگ باعث رنگ پریدگی پوست و درد هم می شود.

3- اختلال در جریان خون سیاهرگ

اختلال در جریان خون موجود در سیاهرگ با تزریق دوز بالایی از ژل های دائمی بوجود می آید و می تواند باعث درد، تورم و رنگ پریدگی پوست بشود. عدم تجربه و مهارت کافی متخصص باعث بروز چنین مشکلی می شود.

4- اختلال در عملکرد رگ ها

این اختلال بیشتر در اثر تزریق ژل های دائمی در برآمدگی پیشانی بین دو ابرو بوجود می آید. اگر از سوزن کوچکی برای تزریق ژل استفاده بشود و یا اینکه ژل با تکنیک خاصی تزریق بشود، می توان ار بروز این عارضه جلوگیری کرد. برای درمان این عارضه می توان از کمپرس گرم و ماساژ بخش مورد نظر استفاده کرد.

5- گرانولوم

همه ی ژل ها چه دائمی چه موقت باعث ایجاد گرانولوم و ورم های چرکی می شوند. گرانولوم هایی که بخاطر تزریق ژل های دائمی ایجاد می شوند تا چندین سال در زیر پوست بیمار باقی می مانند.

6- بایوفیلم

بایوفلیم، یک عفونت پنهان است که عامل ایجاد آن باکتری است و معمولا در هنگام تزریق ژل وارد بدن می شود و جزو مشکلاتی است که بیماران با آن درگیر هستند. بایوفیلم ها باعث تشکیل میکروارگانیسم می شوند.

>> نحوه حذف و خارج کردن ژل های دائمی

وقتی این عارضه ها در اثر تزریق ژل دائمی بوجود می آیند، شاید نیاز به جراحی برای حذف و بیرون آوردن ژل های دائمی باشد. البته خارج کردن تمام ترکیبات ژل های دائمی امکان پذیر نیست ولی خارج کزدن حجم زیادی از این ژل ها می تواند به کاهش عوارض کمک کند. ژل های دائمی برعکس ژل های موقت، در محفظه کپسول مانندی قرار ندارند و می توانند باعث آسیب به ساختار و بافت های بدن بشوند و عفونت ها هم باعث ایجاد اسکارهای دائمی در سطح پوست بیمار می شوند. خارج کردن ترکیبات ژل های دائمی از بعضی از بخش های صورت، سخت تر از سایر بخش هاست و به مهارت زیادی احتیاج دارد تا کوچکترین آسیبی به رگ ها وارد نشود و معمولا از قبل از بخش مورد نظر عکس می گیرند و با اسکن آن، محل قرار گیری دقیق ژل در بین بافت ها مشخص می شود.

نکته آخر

استفاده از ژل های دائمی باعث بروز مشکلات زیادی می شود که به سادگی برطرف نمی شوند. هزینه خارج کردن این فیلرها و ژل ها از بافت ها بسیار بالاست و بیشتر بیماران قادر به پرداخت چنین هرینه هایی نیستند. البته مشکلاتی که بعد از تزریق ژل های دائمی برای بیماران بوجود می آید، بیشتر از مواردی است که در این مقاله به آنها اشاره شده است؛ پس حتما تمام این جوانب را بسنجید و بعد تصمیم بگیرید. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد تزریق ژل مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.   

  جهت ورود به وبسابت کلینیک پوست و مو رز بر روی ادرس زیر کلیک کنید

https://rozclinic.com

  • rozclinic امیر

تزریق ژل

کلینیک پوست و مو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی