کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ب.ظ

آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

>> آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

کاشت مو انتخاب کسانی است که از کم پشت شدن موهای خود رنج می برند ولی کاشت مو ضررها و مشکلاتی خاصی را هم میتواند به دنبال داشته باشد. بر اساس آمارهای انجمن بین المللی جراحی کاشت و ترمیم مو، تعداد افرادی که در آمریکا اقدام به کاشت مو می کنند، در طی سال های 2006 تا 2014 از 100.455 به 112/409 نفر افزایش یافته است.   آیا کاشت مو ضرر دارد ؟   در همین بازه زمانی، تعداد افرادی که در سرتاسر جهان اقدام به به کاشت مو کرده بودند از 225/799 به 397/048 نفر افزایش یافت و در کشورهای آسیایی هم تعداد افرادی که کاشت مو انجام داده بودند، دو برابر افزایش یافته بود. اگرچه کاشت مو فرآیندی معمولی است ولی صد در صد بی ضرر نیست و با مشکلات و عوارض خاصی همراه است.

آیا کاشت مو ضرر دارد؟

>> ضررهای کاشت مو

ضررهای کاشت مو در بیماری نسبت به بیمار دیگر فرق می کند. بعضی از بیماران کاشت موی بدون ضررری را تجربه می کنند؛ در حالیکه بقیه بیماران شاهد یک یا چند عارضه هستند.

1- تورم بعد از کاشت مو

یکی از ضررهای رایج در بسیاری از فرآیندهای کاشت مو، تورم است که تجمع مایعات در زیر پوست سر باعث تورم شدیدی بعد از جراحی می شود. البته تورم ممکن است علت های مختلفی داتشه باشد و طبق مطالعاتی که در سال 2014 در ژورنال بین المللی تریکولوژی (مو شناسی) منتشر شده است، 42.47 درصد از بیماران بعد از کاشت مو شاهد تورم زیادی بوده اند. در این تحقیقات از نظرات 73 بیمار استفاده شده بود. در کل، تورم بعد از کاشت مو در طول زمان ناپدید می شود؛ مخصوصا وقتی که مایعات اضافی از بدن خارج بشوند. تورم عارضه ای نیست که بیمار خیلی نگران آن بشود.

2- خونریزی

طبق تحقیقات سال 2014، 1.37 درصد از بیماران در طول فرآیند کاشت مو شاهد خونریزی زیادی از سرشان بوده اند. خونریزی یکی از ضررهای کاشت مو محسوب می شود و در اکثر موارد به خاطر عدم تجربه کافی متخصص در امر کاشت مو و یا اشتباهات کوچک در حین جراحی اتفاق می افتد.

3- فولیکولیت

طبق همان تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شده است، فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو یکی از ضررهای فرآیند کاشت مو است. فولیکولیت به عنوان یک نوع جوش یا اسکار در بخش هایی که مو کاشته شده است بوجود می آید و ممکن است باعث احساس درد و احساس خارش در سر بیمار بشود. طبق گزارشات ژورنال بین المللی تریکولوژی، 23.29 درصد از بیماران شاهد ایجاد فولیکولیت در سر خود بوده اند.

4- کم پشت شدن موها

در بسیاری از موارد، موهای طبیعی خود بیمار شروع به ریزش کرده و درنهایت موهای بیمار بسیار کم پشت تر از قبل می شود. کم پشت شدن موها در نقاط اهدا کننده فولیکل ممکن است باعث نگرانی بیماران بشود ولی در بسیاری از موارد کم پشت شدن موها در نقاط اهدا کننده فقط در دوره زمانی خاصی بوجود می آید .

5- لیکن پلان

لیکن پلان یک اختلال التهابی موهاست که در ناحیه ای که موها کاشته شده اند، باعث شکل گیری بافت های اسکار مانندی می شود. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده است، لیکن پلان می تواند باعث آلوپسی بشود و حتی در مواردی باعث کم پشت شدن شدید موهای بیمار هم می شود. لیکن پلان یکی از نادرترین ضررهای کاشت مو است و میتواند حتی در بیمارانی بوجود بیاید که از قبل سابقه ابتلا به لیکن پلان را نداشته اند.

6-احساس خارش

زخم های کوچک زیادی بعد از کاشت مو در کف سر ایجاد می شود زیرا برای کاشت گرافت ها لازم است شکاف های کوچکی در سر ایجاد بشود. پوسته ها یا دلمه های زخم در اطراف تمام فولیکول ها ها بوجود می آیند و درنتیجه باعث ایجاد خارش می شوند. خاراندن سر با ناخن باعث می شود که به سر خراش وارد شود و باعث کندن دلمه ها می شود و در نهایت، دوره ترمیم و ریکاروی بیمار هم به ناچار به تاخیر می افتد. شسشتشوی روزانه موها با شامپوهای فاقد اسانس و رایحه میتواند به کاهش خارش سر کمک زیادی بکند.

7- احساس بی حسی و کرختی

حدودا 10 درصد از بیماران بعد از کاشت مو در سر خود احساس بی حسی و کرختی می کنند . این حس کرختی میتواند تا چند هفته ادامه پیدا کند ولی معمولا موقتی است و به محض اینکه بدن بتواند با کاشت مو و تغییراتی که در سر ایجاد شده است خود را وفق بدهد، برطرف می شود.

8- سکسکه

سکسکه هم یکی از مشکلات بعد از کاشت مو است که طبق گزارشات انجمن بین المللی ترمیم موی آمریکا فقط در 4 درصد از بیماران بوجود می آید. علت سکسکه میتواند بخاطر آسیب های موضعی به رشته های عصبی باشد که در حین جراحی کاشت مو ایجاد شده است. میتوان بعد از جراحی کاشت مو به بیمار یک سری داروهای خاصی را داد (مثل استروئیدها) تا سکسکه متوقف بشود.

9- کیست

کیست، در نقاط گیرنده فولیکول به وجود می آید. کیست ها سایزهای مختلفی دارند و بیشتر وقتها رنگ آنها بنفش است. خوشبختانه این کیست ها بی خطر هستند و بعد از 2 الی 3 هفته از بین می روند.

10- ایجاد اسکار

معمولا در بخش اهدا کننده، اسکارهای بزرگی به چشم می خورد. احتمال ایجاد اسکارهای برجسته خیلی کم است و در 15 درصد از بیماران، اسکارهای پهن و عریضی در روی سر بوجود می آید. درست است که بعدا با رشد موها این اسکارها پوشانده می شوند ولی همچنان این اسکارها میتوانند از رشد مو در بخشهای اهدا کننده فولیکول جلوگیری کنند. ظاهر این اسکارها باعث می می شود که بیمار مدل موی کوتاهی را برای خود انتخاب نکند.

نکته آخر

با اینکه ضررهای کاشت مو زیاد است ولی هچنان فرآیند نسبتا بی خطری در نظر گرفته می شود. در بیشتر موارد این ضررها موقت هستند و فقط برای بازه زمانی کوتاهی ظاهر بیمار را تغییر میدهند و باعث ایجاد حس درد در بیمار می شوند. در بین ضررهای کاشت مو، ایجاد اسکار در بین بیماران شایع تر است و کسانی که مستعد اسکارهای کلوئید هستند، باید از کاشت مو منصرف بشوند. کسانی که قصد کاشت مو دارند، باید از قبل با متخصص مشورت کنند و مطمئن شوند که متخصص به قدری باتجربه است که خونریزی بش از حد و یا آسیب های دیگری در حین کاشت مو بوجود نمی آید.   شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

کاشت مو

کلینیک پوست و مو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی