کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

دلمه های بعد از کاشت مو

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۶:۵۱ ب.ظ

دلمه های بعد از کاشت مو

>> دلمه های بعد از کاشت مو

کاشت مو اثرات جانبی مختلفی را به دنبال دارد که یکی از آنها ایجاد دلمه یا زخم های متورم بر روی سر است. دلمه ها در نقاط طاس سر که فولیکول ها کاشته شده اند (بخش های گیرنده) و پیشانی به وجود می آیند.   دلمه های بعد از کاشت مو   با گذشت 1 هفته از کاشت مو، دلمه های روی سر باید کم کم بهبود پیدا کنند. اگر دلمه ها خوب نشوند، احتمال ایجاد عفونت هم بیشتر می شود. دلمه باید به مرور زمان خوب بشود و لی اگر همچنان دلمه ها مقاومت کنند، میتواند منجر به مشکلات زیادی بشود.

>> دلمه های روی سر چه زمانی بهبود می یابند؟

زمان بهبود دلمه ها در هر بیماری متفاوت است؛ مثلا در اکثر بیمارهای مردی که کاشت مو انجام داده اند، دلمه ها تا چند روز روی سر و پیشانی باقی می مانند و بعد خود به خود خوب می شود.   دلمه های بعد از کاشت مو   دلمه میتواند نمای بخش بالایی صورت را خیلی تغییر بدهد و پروسه درمان دلمه ها باید با دقت انجام بشود تا تاثیر بدی روی ظاهر بیمار نگذارند. اگر با افزایش میزان دلمه ها و بدتر شدن وضعیت آنها با خونریزی و جراحت مواجه شدید، حتما به متخصص اطلاع بدهید زیرا این یک مسئله مهم است که نیاز به بررسی دقیق دارد.

>> دلمه های بعد از کاشت و ترمیم مو به روش FUE

اگر به روش FUE اقدام به کاشت و ترمیم موهایتان کرده اید، ممکن است شاهد ایجاد دلمه در روی پیشانی و سر خود باشید. ایجاد دلمه بعد از کاشت و ترمیم مو به روشFUE  ، طبیعی است و حدودا در روز سوم دوره ریکاوری بوجود می آید. اگر بلافاصله بعد از کاشت یا ترمیم مو به روشFUE   قصد خوابیدن را داشتید، باید تمام باندها را از سرتان بردارید. استفاده از روغن های مرطب کننده (بصورت روزی دو بار) در بخش های اهدا کننده عقب و گوشه های سر می تواند در روند کاهش جراحت و دلمه ها بسیار موثر باشد؛ فقط دقت کنید که از هیچ ماده ای نباید بر روی گرافت ها استفاده کنید. دلمه ها را می توان با ماساژ ناحیه پیشانی و استفاده از کمپرس سرد بر روی پیشانی به مدت 10 دقیقه و روزی 3 الی 4 بار به خوبی مدیریت کرد. سعی کنید خم نشوید و در هنگام خواب بر روی بالش از پدهای جاذب استفادهکنید. از تماس با دلمه ها جدا خودداری کنید تا گرافت ها آسیب نبینند و بتوانید شاهد رشد آنها باشید. برای جلوگیری از خونریزی دلمه ها، از مصرف غذاهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند خودداری کنید؛ مثلا در استفاده از کافئین، الکل، غذاهای پر از ادویه، سیر و مولتی ویتامین ها محدودیت دارید.

>> نحوه شستن موها با وجود دلمه بر روی سر و پیشانی

معمولا 2 ساعت بعد از کاشت به بیمار توصیه می شود که موهایش را بشوید. شستشوی موها با وجود دلمه ها کار بسیار سختی است و در صورتی که احساس می کنید از پس این کار بر نمی آیید، می توانید به کلینیک مراجعه کنید و تحت نظر متخصص اقدام به شستشوی موهایتان بکنید و پرسنل هم به شما در شستشوی موهایتان کمک می کنند. کسانی که در خانه قصد شستشوی موهایشان را دارند، شامپو بچه را با چند قطره آب ترکیب کنند و بدون اینکه به بخش های گیرنده و دلمه ها دست بزنند، موهایشان را به آرامی بشویند. برای خشک کردن موها هم نباید از حوله استفاده کنید. با بهبود وضعیت دلمه ها، بیمار می تواند با فشار انگشتانش روی سر، زخم های خشک شده و پوسته ها را از روی سرش تمیز کند. البته در مواردی که وضعیت دلمه های سر بحرانی باشد، ممکن است متخصص شستشوی موهارا به تعویق بیاندازد. .

>> راه هایی برای کاهش بهبود وضعیت دلمه ها روی سر

ایجاد دلمه در روی سر، عارضه طبیعی است که بعد از چند روز بهبود می یابد. گاهی اوقات وضعیت دلمه های روی سر روز به روز بدتر می شود و زمان طولانی تری بر روی سر باقی مانند. در این وضعیت باید از سر مراقبت های خاصی انجام بشود و همچنین یک سری دارو را هم میتوان برای بهبود دلمه ها تحت نظر متخصص مصرف کرد.

1- سرتان را در هنگام خواب بالا نگه دارید

نگه داشتن سر رو به سمت بالا بویژه در هنگام خواب یکی از روش هایی است که باعث بهبود وضعیت دلمه های روی سر می شود. استفاده از دو بالش در زیر گردن می تواند برای بیمار بسیار مفید باشد زیرا از آسیب و برخورد فیزیکی با دلمه های سر جلوگیری می شود و دلمه ها زودتر خوب می شوند.

2- از داروها استفاده کنید

بعضی از داروها مخصوص کاهش و یا بهبود دلمه های روی سر هستند که باید بلافاصله بعد از کاشت مو مصرف بشوند. این داروها را باید طبق دستورات متخصص مصرف کرد. داروهای ضد التهاب جدا از تاثیری که در کاهش درد دارند، می توانند عملکرد خوبی در بهبود دلمه های سر داشته باشند.

3- از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس های سرد میتوانند وضعیت دلمه ها را با انقباض رگ های کوچک خونی و کاهش جریان خون در سر بهبود ببخشند. دقت کنید که از کمپرس سرد بیش از حد استفاده نکنید. کمپرس سرد را نباید روی سر و گرافت های کاشته شده بگذارید، بلکه میتوانید از کمپرس سرد بر روی پیشانی و چشم هایتان استفاده کنید. استفاده از کمپرس سرد به طور مسقتیم بر روی سر، آسیب شدیدی را به گرافت های موی کاشته شده وارد می کند.

4- از فعالیت های سخت ورزشی خودداری کنید

فعالیت های سخت ورزشی و تعریق در افزایش دلمه ها و کندتر شدن دوره ریکاوری بیمار تاثیر زیادی می گذارد. گاهی اوقات فعالیت های های سخت ورزشی باعث ترکیدن لمه ها و ایجاد لخته خون و عفونت هم می شوند.

5- از مصرف بعضی از داروها بعد از کاشت مو خودداری کنید

یک الی دو هفته بعد از کاشت مو نباید داروهایی مثل آسپیین و ایبوپروفن را مصرف کنید زیرا این داروها خون را رقیق می کنند و باعث بدتر شدن وضعیت دلمه های روی سر می شوند.

6- از استروئیدیها استفاده کنید

استفاده از دوز بسیار کمی از استروئیدهایی مثل کنالوگ، مدرول و تریامسینولون در بهبود وضعیت دلمه های سر تاثیر زیادی دارد. این استروئیها باید به بدن تزریق بشوند. از کورتیکواستروئید هم برای کاهش دلمه ها می توان استفاده کرد. البته مصرف استروئیدها باید کاملا تحت نظر پزشک صورت بگیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

کاشت مو

کلینیک پوست و مو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی