کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

ماینوکسیدیل و تقویت ابرو

rozclinic امیر | شنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۳ ق.ظ

ماینوکسیدیل و تقویت ابرو

>> ماینوکسیدیل و تقویت ابرو

تقویت ابرو با داروی ماینوکسیدیل که برای درمان ریزش مو در مردان و تقویت ابرو در خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد جز داروهایی است که بیشترین کارایی را در بین داروهای تقویت کننده ی مو و ابرو دارد.   ماینوکسیدیل و تقویت ابرو   این دارو برای اکثر افراد شناخته شده است و حداقل اسم آن را شنیده اند. این دارو مصرف زیادی در کشورهای مختلف به خصوص برای درمان طاسی موی مردانه دارد و اخیراً تقویت ابرو نیز به کمک آن در تمام دنیا صورت می گیرد. در این مقاله می خواهیم به بررسی این دارو و چگونگی استفاده از آن بپردازیم.  

ماینوکسیدیل و تقویت ابرو

>> ماینوکسیدیل چیست؟

ماینوکسیدیل در اصل یک داروی تنظیم کننده ی فشار خون بوده است که به صورت قرص مصرف می شد. پس از مصرف این دارو برخی افراد متوجه رویش مو در نقاط مختلف بدن خود می شدند که علتی شد تا از آن به عنوان یک داروی تقویت کننده ی مو استفاده شود. ماینوکسیدیل که برای تنظیم فشار خون به کار می رفت به صورت قرص بود و پس از تشخیص خاصیت ضد ریزش موی آن، از این ترکیب به صورت قطره و مایع نیز به وجود آمد. این دارو در آمریکا برای کسانی که به مشکلات ریزش موی مردانه یا طاسی دچار هستند بسیار شناخته شده است و اکثر این افراد از آن بهره می برند. در اصل ماینوکسیدیل دارای عناصر اکسیژن، نیتروژن و هیدروژن در ترکیبات خود است.  

>> نحوه عملکرد ماینوکسیدیل در تقویت ابرو

این محلول پس از این که تولید شد به صورت قطره بر روی ناحیه ی مورد نظر که سر یا ابرو بود ریخته می شد و ماساژ داده می شد. موها در سه حالت فعال، در حال استراحت و مرحله ی میانی هستند. در حالت فعال که مو می تواند رشد کند و در اصل همان مرحله ی رشد مو است که ممکن است بین یک تا چند سال طول بکشد. در مرحله ی میانی به مرور مو تحلیل می رود و ریشه ی مو از بین می رود. مرحله ی استراحت نیز ممکن است در طول زمان های مختلف صورت گیرد و پس از مرحله ی میانی است که هیچ رشد و حرکتی از فولیکول مو دیده نمی شود. البته معمولاً پس از این مرحله رویش مجدد مو شروع می شود. ماینوکسیدیل با عملکرد خود و تأثیر بر روی فولیکول های مو سبب می شود تا دوره ی رشد مو افزایش یابد و سبب تقویت ابرو می شود. از این رو موهایی که نازک و شکننده شده اند به کمک این دارو می توانند دوباره ضخامت خود را بازیابند و به سرعت حالت عادی به خود بگیرند. بدین صورت سبب می شوند تا موها تقویت شده و پرپشتی را از موها انتظار داشته باشیم. ماینوکسیدیل به راحتی سبب تقویت ابرو می شود و آن را ضخیم و پرپشت می کند. با توجه به این که زیبایی چهره به مقدار زیادی وابسته به زیبایی ابرو است و کم پشت شدن آن سبب می شود تا این بخش از صورت نتواند علاوه بر زیبایی کار خود که محافظت از چشم در برابر آفتاب و عرق کردن است را انجام دهد، خانم ها سعی می کنند با مصرف این دارو به درمان ریزش و کم پشت شدن ابروی خود کمک کنند. اما دلیل این که ماینوکسیدیل سبب می شود تا موها پرپشت شود به افزایش جریان خون و گشاد شدن رگ ها در این منطقه می شود و باعث می شود تا فولیکول های در حال خواب نیز عملکرد خود را به خوبی نشان دهند. خون رسانی بیشتر به بخش ریشه ی مو می تواند سبب شود تا آن بخش مواد مغذی مورد نیاز خود را نیز به خوبی دریافت کنند و سبب می شود تا به مرور استحکام مو هم صورت گیرد. ماینوکسیدیل در دو نوع 2 درصد و 5 درصد تولید می شود که نوع 2 درصد برای خانم ها و 5 درصد برای آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.  

>> طرز استفاده از ماینوکسیدیل برای تقویت ابرو

معمولاً استفاده از این دارو را به صورت روزانه و دو وعده در روز صورت می گیرد. در صبح و شب می توان به کمک یک گوش پاک کن این قطره را بر روی پوست ابرو ماساژ داد. با توجه به این که استفاده از این دارو و جذب آن ممکن است حداقل تا یک ساعت طول بکشد بهتر است تا 3 ساعت پس از استفاده از آن از شستن ابرو و صورت خودداری کنید. برای این که اثر این دارو را بر روی تقویت ابرو و پرپشت شدن آن ببینید، باید چندین ماه زمان بگذارید و مداومت در استفاده از آن اهمیت بالایی دارد تا حصول نتیجه صورت گیرد. یک سری نکات هنگام استفاده از ماینوکسیدیل باید در نظر گرفته شود. با توجه به این که این دارو تقویت مو را در هر ناحیه ای می تواند صورت دهد در هنگام استفاده به خصوص برای خانم ها باید دقت کافی مبذول داشته شود تا به دیگر نقاط صورت نریزد زیرا ممکن است سبب رویش موهای زاید و پرمویی در صورت شود. این دارو دارای الکل است و هنگام استفاده از آن اگر به چشم وارد شود ایجاد سوزش شدید می کند پس بهتر است که به هر نحوی که می توانید از چشمان خود در برابر آن محافظت کنید. در هنگام استفاده از ماینوکسیدیل برای تقویت ابرو سعی کنید از داروهای تقویت کننده ی دیگر استفاده نکنید و حداقل تا مدتی که پزشک تعیین کرده است فقط از این دارو بهره ببرید. بدین صورت بهتر می توانید متوجه شوید که کدام دارو بر روی ریزش ابرو یا تقویت ابروی شما اثر بهتری داشته است. افرادی که دچار ریزش موی ارثی هستند بهترین نتیجه را از این دارو می گیرند و معمولاً دارای موهای پرپشت و بدون ریزش در آینده می شوند. از این رو برای تقویت ابروهایی که در سنین خاص شروع به ریزش می کند و افرادی که در سن پایین دچار ریزش ابرو می شوند بسیار مفید و مناسب است.  

>> معایب استفاده از ماینوکسیدیل برای تقویت ابرو

با توجه به این که ماینوکسیدیل باید به صورت طولانی مدت استفاده شود، معمولاً کاری طاقت فرسا است و به صورت روزانه و مرتب باید از آن استفاده کرد. به همین علت به احتمال زیاد افراد بر استفاده از آن برای تقویت ابرو مداومت ندارند. برخی از افراد پس از این که استفاده از ماینوکسیدیل را متوقف کردند، دچار ریزش مو می شوند. اثر این دارو بر روی ابروهای نازک بیشتر است و ابروهایی که خالی شده اند باید مدت زمان بیشتری از این دارو برای تقویت ابروی خالی شده استفاده کرد. هر چند استفاده از آن برای تقویت ابرو اکثر خانم ها مفید واقع می شود ولی ممکن است در اثر بی دقتی ناحیه ی افراد نیز دچار پرمویی شود. همچنین بر روی برخی افراد اصلاً اثری نخواهد داشت.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده تمامی خدمات پوست و مو و زیبایی اعم از کاشت ابرو و … می باشد.

  • rozclinic امیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی