کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

تقویت مو پس از شیمی درمانی

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۸:۲۴ ب.ظ

تقویت مو پس از شیمی درمانی

>> تقویت مو پس از شیمی درمانی

تقویت مو برای کسانی که در حال انجام شیمی درمانی هستند یا آن را به اتمام رسانده اند سبب می شود تا موها کمتر ریزش داشته باشند و رشد مجدد آن ها سریع تر اتفاق بیفتد. در طی شیمی درمانی که برای بیماری های بدخیم انجام می گیرد، موها ریزش شدید دارند که در برخی اوقات برخی از مو و برخی موارد تمام مو می ریزد.   تقویت مو پس از شیمی درمانی   برای جلوگیری از این عوارض راهکارهایی نیز وجود دارند که در بدترین حالت می توانند اثر شیمی درمانی و ریزش مو را کمتر کرده یا رشد موها را پس از این دوره افزایش دهند.   تقویت مو پس از شیمی درمانی

>> علت ریزش مو در طی شیمی درمانی و تقویت مو

هنگامی که سلول های سرطانی تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، اولین اتفاقی که می افتد این است که تمام سلول هایی که تکثیر آن ها از حدی بیشتر است از بین می روند. به همین علت موها نیز که تکثیر بالایی دارند در معرض خطر قرار می گیرند. در برخی افراد این عوارض کمتر است و تعداد کمتری از موها ریزش دارد ولی برخی افراد ممکن است تمامی موها ریزش کنند. پس اگر بتوان از راههای تقویت مو برای این بازه ی زمانی بهره برد بدون شک حداقل می توان روند آن را کم کرده و عوارض شیمی درمانی را بر روی موها کم تر کرد. نوع سرطان و سن بیمار در عوارض آن اهمیت بالایی دارند. حال باید به دنبال راه کارهایی بود که بتوان به کمک آن ها جلوی ریزش بیش از حد مو را گرفت و به همین ترتیب سبب شد تا موهای ریزش کرده نیز رشد مجدد خود را شروع کنند. معمولاً کسانی که در دوره ی شیمی درمانی سریع تر موهای خود را از دست داده اند، بعد از آن نیز سریع تر موهایشان رشد می کند و بالعکس.  

>> نکاتی که برای ریزش موی کمتر و تقویت مو پس از انجام شیمی درمانی باید در نظر داشته باشید

هنگامی که تحت شیمی درمانی هستید باید دقت داشته باشید که موهای شما ضعیف شده اند و نباید به هیچ عنوان آن ها را در معرض کشش و فشار زیاد قرار دهید. بر همین اساس در زمان شستشوی موها سعی کنید به آرامی آن ها را ماساژ داده تا دچار ریزش نشوند. ریشه ی موها اگر در طی این دوران مقاوم بمانند بعداً سریع تر رشد می کنند. به دلیل این که خونرسانی در این ناحیه می تواند به مقاوم شدن موها کمک کند، اگر موها را به آرامی برس بکشید یا شانه کنید، مثل حالت ماساژ دادن خونرسانی به این ناحیه افزایش می یابد و موهای شما مقاومت بیشتری پیدا می کند. اگر پس از طی روند شیمی درمانی می خواهید موهایتان رشد کنند می توانید با برس کشیدن ملایم به پوست سرتان در تقویت موهای خودتان بکوشید. روغن های گیاهی و موادی که برای تقویت مو درحالت عادی مورد استفاده قرار می گیرند گزینه ای خوب هستند و می توانید از آن ها جهت تقویت کردن موهای ریخته شده و رشد سریع تر موها کمک بگیرید. البته باید ابتدا با پزشکتان در این مورد مشورت کنید تا روغن هایی که مناسب هستند به شما معرفی کنند. البته داروهایی مانند ماینوکسیدیل که افراد زیادی برای تقویت مو درمان ریزش آن استفاده می کنند برای افرادی که شیمی درمانی کرده اند مناسب نیست و فقط در صورتی می توانید از آن بهره ببرید که پزشک معالج تان آن را توصیه کرده است. به هر حال نگران نباشید و بدانید که ریزش ابرو حتی در حد زیاد هم فقط در طی دوره ی شیمی درمانی اتفاق می افتد و پس از این زمان باز هم موهایتان به صورت عادی شروع به رویش می کنند.  

>> تقویت مو با قرص های ضد بارداری پس از شیمی درمانی

پس از شیمی درمانی موها به شدت دچار ریزش می شوند و خانم ها می توانند از داروهای ضد بارداری استفاده کنند. این داروها جز داروهای ضد آندروژن هستند و در درمان ریزش های مو مؤثرند. به همین علت در اکثر اوقات استفاده از این داروها و دیگر داروهایی که خاصیت ضد آندروژن دارند می تواند بسیار مؤثر باشند. البته افرادی که از داروهای شیمیایی استفاده می کنند و به بیماری های خاص مبتلا هستند نباید اقدام به مصرف خودسرانه ی داروها بکنند. پس بهتر است قبل از این که برای مصرف آن ها اقدام کنید، با پزشکتان مشورتی داشته باشید. ممکن است بیماری شما به این داروها حساسیت نشان دهد و دچار عوارض دیگری نیز شوید.    

>> داروهای گیاهی مورد استفاده برای تقویت مو پس از شیمی درمانی

برای این که تقویت موهایتان را در حین شیمی درمانی و پس از آن انجام دهید، می توانید از گیاهان و ماسک های تقویت مو استفاده کنید. ممکن است برخی افراد فکر کنند که تقویت مو با مواد گیاهی مشکلی برای بیمار به وجود نمی آورد ولی بهتر است بدانید که این گیاهان دارای موادی دارویی درون خود هستند که مصرف خودسرانه ی آن ها می تواند بسیار آسیب زننده باشد. به همین خاطر از گیاهانی که با بیماری شما همخوانی ندارند نباید مصرف کنید. سعی کنید لیستی از داروهای گیاهی را به پزشکتان تحویل دهید تا از بین آن ها موادی که برای تقویت موهایتان مناسب هستند به شما معرفی کند و بتوانید از آن ها استفاده کنید. البته استفاده از داروهای گیاهی تقویت مو به صورت ماسک چندان مشکلی ایجاد نمی کند. همچنین به علت این که در زمان انجام شیمی درمانی، مشکلاتی مانند حالت تهوع و استفراغ به وجود می آید و دستگاه گوارش حساس می شود استفاده از مواد خوراکی این چنینی چندان کار راحتی نیست و حتی اگر برای بیماری شما مناسب نباشد باز هم ممکن است نتوانید به راحتی از این داروها استفاده کنید پس بهتر است که از ماسک گیاهان بهره ببرید. مواردی مانند حنا، مریم گلی، بابونه و قرار دادن آن ها بر روی مو باعث تقویت مو می شود و گزینه ای مناسب است.  

>> کلاه شیمی درمانی و تقویت مو

برخی افراد از کلاه مخصوص شیمی درمانی استفاده می کنند. این کلاه ها سبب می شود تا حالت قابض در ناحیه ی سر ایجاد شود و با خنک نگه داشتن این ناحیه در زمان شیمی درمانی مانع از ورود بیش از حد داروهای شیمیایی به بخش موها می شود. به همین علت اثر این داروها را به مقدار زیادی بر روی موها کم می کند و ریزش مو به مقدار زیادی کاهش پیدا می کند. البته یکی از ایراداتی که وجود دارد این است که در مواقعی که فرد در حال شیمی درمانی است روحیه ای حساس پیدا می کند و از لحاظ جسمی نیز حساس تر می شود به همین خاطر ممکن است استفاده از آن نیز برای آن ها چندان خوشایند نباشد. به همین علت کمتر توسط بیماران مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما در صورت استفاده سبب تقویت موها شده و به کم شدن ریزش موها کمک می کند.

کلینیک پوست و مو رز ارائه دهنده تمامی خدمات پوست و مو و زیبایی اعم از کاشت مو و … می باشد

  • rozclinic امیر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی