کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کلینیک پوست و مو رز

کاشت ابرو,کاشت مو,تزریق چربی,لیپوماتیک,لیزر موهای زائد,تزریق ژل,جراحی بینی,تزریق بوتاکس

کادر با تجربه ای از جراحان مطرح کشور و تکنسین های با استعداد در کلینیک پوست و مو ( رز ) گرد هم آمده اند تا با استفاده از پیشرفته ترین دستگاهها و تکنولوژیهای روز دنیا خدماتی ارزشمند در زمینه کاشت مو ، کاشت ابرو ، تزریق چربی ، لیپوماتیک ، تزریق بوتاکس , تزریق ژل , لیزر موهای زائد , جراحی بینی و … به هموطنان گرامی ارائه نمایند.تهران ، میدان صادقیه، ضلع شمالی مترو صادقیه، خیابان ولیعصر، نبش طاهریان ، پلاک 58 ، واحد 1 || مشاوره تلفنی : 02144067005 || https://rozclinic.com

۴۲ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کاشت ابرو در زنان به روش FUE یا FUG

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۶ ب.ظ

کاشت ابرو در زنان به روش FUE یا FUG

>> کاشت ابرو در زنان

برای کاشت و ترمیم ابرو درخانم ها از تکنیک FUG استفاده می شود. جدیدترین روش برای کاشت ابرو FUE است که در آن موها بطور همزمان از بخش اهدا کننده استخراج می شوند. بسیاری از بیماران تصمیم می گیرند که برای کاشت ابروهای خود از روش  FUE استفاده کنند زیرا احتمال اسکار را کاهش میدهد و برای کاشت مقدار کمی از فولیکولها در ابرو خوب است ولی بسیاری از بیماران ممکن است به روش متفاوتی برای کاشت ابروهای خود نیاز داشته باشند.   کاشت ابرو در زنان   در خانم هایی که ابروهای خود را به طور کامل از دست داده اند و یا بخاطر آسیب فیزیکی و سایر حوادث، اسکار بزرگی در ابروهایشان ایجاد شده است و میخواهند آن را با تارهای ابرو بپوشانند، استفاده از روش FUG برای کاشت ابروهای این دسته از خانم ها بهتر است. تنها نکته ای که وجود دارد این است که بخشی از موها باید از سر جدا بشود تا بتوان حجم زیادی از فولیکول ها را برای کاشت استخراج کرد.

کاشت ابرو در زنان

>> کاشت ابرو به روش  FUG

تفاوت FUG و FUE درنوع استخراج فولیکول ها از بخش های اهدا کننده است. هر دو فرآیند کاشت ابرو به فولیکول های سالمی نیاز دارند که تحت تاثیر الگوی طاسی زنانه قرار نگرفته باشند. معمولا برای کاشت ابرو به روش FUG از پشت اسکالپ استفاده می شود. در این روش از کاشت ابرو، متخصص بخش از اسکاپ را با تعداد مناسبی از فولیکول ها از سر بیماران خانم جدا میکند. بعد از برداشت فولیکول ها، سر بیماران خانم بخیه می خورد و اسکار ناشی از آن را میتوان با موهای بلند زنانه پوشاند. در حین کاشت ابرو به روش FUG، بیماران خانم هیچگونه دردی را به دلیل ترزیق بی حسی موضعی احساس نمی کنند. فولیکول ها به هم می چسبند و متخصص بعد از برداشت لایه از سر بیمار، آنها را جدا می کند و برای کاشت در ناحیه ابروها آماده می سازد و فولیکول ها به واحدها یا گرافت های کوچکتر برای کاشت در ابروها تقسمیم می شوند و چون ابرو ظرافت خاصی دارد، از تعداد کمتری از فولیکول در هر گرافت استفاده می شود.

>> کاربردها ومزایای کاشت ابرو به روش FUG

یکی از بزرگترین مزیت های  FUG نسبت به FUE این است که به متخصص این امکان را می دهد که در یک جلسه موهای بیشتری را در ابروهای بیمار قرار بدهد زیرا با جداسازی بخش از اسکالپ در بیمار همراه است. گرافت هایی که با روش FUG استخراج می شوند، بسیار سالم تر و محکم تر از گرافت هایی هسند که در روش FUE استخراج می شوند. فولیکول هایی که به روش FUE استخراج می شوند ،لایه های چربی یا غشای میان پوستی را ندارند و بخاطر همین بسیار آسیب پذیر هستند. به محض اینکه گرافت ها کاشته بشوند، کیفیت بالای فولیکولهای FUG قایل مشاهده است. در کل، احتمال رشد موهای ابرو در روش FUE هشتاد درصد است درحالیکه 90 درصد از فولیکول ها در روش FUG زنده می مانند و رشد می کنند. مکن است شما کاشت ابرو به روش FUG را نسبت به FUE ترجیح بدهید زیرا میتوانید بعد از کاشت ابرو به روش FUG، موهایتان را بلند نگه دارید و آن را شیو نکنید. در روش FUE موهای سر شیو می شوند و بخاطر همین روش FUG در بین خانم ها طرفدار بیشتری دارد. اینکه بتوانید موهایتان را بلند نگه دارید هم به پوشاندن بهتر اسکارهای سرتان کمک زیادی می کند. زمانی که صرف کاشت ابروها می شود هم  فاکتور دیگری است که شما باید بین روش FUG و روش FUE یکی را انتخاب کنید. روش FUE به زمان بیشتری نیاز دارد زیرا فولیکول ها باید تک به تک از سر جدا بشوند و سپس به صورت گرافت در ابروها کاشته بشوند. روش FUG به زمان کمتری نیاز دارد و متخصص به جای صرف وقت بر روی فولیکول ها میتواند از گرافت های بیشتری برای ابروهای شما استفاده کند.

>> ایا کاشت ابرو به روش FUG باعث ایجاد اسکارهای زیادی در سر می شود؟

ممکن است هنوز نگران اسکارهایی باشید که در روش FUG روی سرتان باقی می ماند ولی اسکار چیزی نیست که بخواهید بخاطر آن خودتان را ناراحت کنید. در بسیاری از بیماران خانم، این اسکارها به راحتی با موهای سر پوشانده می شوند. علاوه بر این، کاشت ابرو به روش FUE هم اسکارهایی ازخود بر جای می گذارد ولی از نطر نوع اسکار با روش FUG متفاوت است. علت ایجاد اسکارها هم بخاطر این است که هر فولیکولی که از سر شما خارج می شود، درواقع در داخل شکافی از پوست سر قرار دارد و هزمان با برداشت فولیکول های زیاد، شکاف های زیادی روی سر باقی می مانند. این اسکارها بعد از مدتی به شکل نقطه در می آیند.

>> مشکلات خانم ها در کاشت ابرو به روش FUG

  1. بعد از کاشت ابرو به روش FUG، نیاز به استراحت دارید و نباید در طول این چند هفته کارهای طاقت فرسای خانه را انجام بدهید
  2. بعد از کاشت ابرو، اثرات بی حسی کم کم از بین می رود و ممکن است دچار سردرد بشوید
  3. بساری از خانم ها بعد از کاشت ابرو به محض اینکه وارد مرحله شوک ابروها و موهای خود می شوند، وحشت می کنند. دوره شوک و ریزش ابروهای کاشته شده و همچنین ریزش بخشی از موهای اهدا کننده کاملا طبیعی است . موها دوباره رشد می کنند، نگران نباشید.

>> نقش استرس بر ریزش ابروهای خانم ها

ابروهای خانم ها به دلایل مختلفی شروع به ریزش می کند. خانم ها در اکثر مواقع از مدادهای آرایشی استفاده می کنند و در آرایشگاه ها ابروهای خود را به دست افراد بی تجربه ای برای اصلاح می سپارند و از طرفی دیگر با وجود دغدغه های و فشارهای زندگی، افزایش سن و سایر مشکلات روز به روز از حجم ابروهای آنها کاسته می شود. در میان این همه علت، نقش استرس در ریزش ابروهای خانم ها از همه پررنگ تر است و چون خانم ها به طور طبیعی دوره های مختلفی را در زندگیشان تجربه می کنند، در مقایسه با مردها با استرس ها و تنش های زیادی مواجه می شوند مثلا دوران بارداری هم میتواند باعث استرس خانم ها و بهم خوردن هورمون های آنها بشود. استرس بر روی مرحله تلوژن در چرخه رشد موها تاثیر مستقیم می گذارد و باعث می شود تا ابروها به سرعت شروع به ریزش کنند. طبق مطالعاتی که انجام شده است به نظر می رسد که استرس با حمله به سلول های عصبی باعث می شود تا سیگنال های متفاوتی برای فولیکول ها فرستاده شود و موهای ابرو شروع به ریزش کنند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت ابرو برای مردان مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

نکات مهم در رابطه با کاشت ابرو

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵ ب.ظ

نکات مهم در رابطه با کاشت ابرو

>> نکات مهم در رابطه با کاشت ابرو

وقتی به صورتمان نگاه می کنیم، به ندرت پیش می آید که به نقشی که ابروها در زیبایی صورت ما دارند توجه کنیم. ابروها به چهره ما هویت می بخشند و تنها زمانی قدر آنها را می دانیم که بخاطر اصلاح بیش از حد ابروها و یا دلایل دیگر بخش های مهمی از ابروهایمان را از دست بدهیم. در رابطه با کاشت ابرو نکات مهمی وجود دارد بیمار باید از قبل در مورد آنها اطلاع داشته باشد.

نکات مهم در رابطه با کاشت ابرو

>> علت های اصلی ریزش موهای ابروها را می شناسید؟

موهای ابروهای شما مانند موهای سایر بخشهای بدن شما هستند یعنی ابروها هم میتوانند تحت تاثیر همان چیزی قرار بگیرند که باعث ریزش موهایتان شده است. علت های ریزش موهای ابرو شامل موارد زیر می شود:

1- سوختگی

سوختگی میتواند با مواد شیمیایی، الکتریکی و یا آتش ایجاد شود. در کل، 57.6 درصد از افرادی که ابروهای خود را از دست داده اند بخاطر سوختگی است.

نکات مهم در رابطه با کاشت ابرو

2- افزایش سن فیزیولوژیک

کاملا طبیعی است که یک فرد با افزایش سن تعداد زیادی از تارهای ابروهایش را از دست بدهد؛ بنابراین انتظار می رود که با بالاتر رفتن سن، ابروهای شما هم مثل گذشته کلفت و پر پشت به نظر نرسند.

3- استرس

در بعضی از موارد ریزش شدید ابروها میتواند به خاطر اختلال در رشد و چرخه موها باشد. استرس عاملی است که میتواند باعث برهم زدن چرخه طبیعی موها بشود و البته آسیب های فیزیکی، بارداری و تولد نوزاد هم باعث میشود فرد استرس زیادی را تجربه کند.

4- وضعیت پوست

بیماری های مربوط به پوست مثل پسوریازیس، درماتیت سبورئیک (چربی نابهنجار پوست) و اگزما باعث ریزش موهای ابرو نمی شود باکه میتواند باعث ایجاد التهاب در اطراف ابروها بشود که در نهایت این التهابات باعث ریزش تارهای ابرو می شوند. التهاب پوستی را نباید دستکاری کنید زیرا باعث ریزش ابروها می شود.

5- تغییرات متابولیک

اختلالات متابولیکی مانند افزایش پایداری انسولین، کاهش سطح انسولین و فشار خون بالا میتواند باعث ریزش موهای ابرو بشود.

6- آلوپسی منطقه ای

آلوپسی منطقه ای به موقعیتی گفته می شود که بدن به فولیکول های خودش حمله می کند. نتایج این روند باعث طاسی در هر جایی از صورت و بدن می شود. آلوپسی منطقه ای بیشتر در روی سر بوجود می آید ولی ابروها را هم ممکن است تحت تاثیر خود قرار بدهد.

7- شیمی درمانی

داروهای قوی که در حین شیمی درمانی برای بیمار تجویز می شود، به هر سلولی که در بدن رشد کند حمله می کنند؛ مخصوصا به ریشه موها. 8- گرفتن بیش از حد ابروها اصلاح و گرفتن ابروها، فولیکول ها را تضعیف می کند، به آنها آسیب می رساند و از رشد موهای ابرو جلوگیری می کند.

>> فرآیند کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

روش FUT، استانداردی برای کاشت ابرو شناخته می شود. این تکنیک شامل کاشت گروهای تکی یا دو تایی از موها به نام فولیکول می شود. این واحدهای فولیکولی به متخصص این امکان را میدهند تا هزاران گرافت را در تنها در یک جلسه در ابروهای بیمار قرار بدهد و باعث رشد ابروهای پرپشت و طبیعی بشود. اولین مرحله در روش  FUT، برداشتن فولیکول ها از بخشی از پوست پشت سر است که به این تکنیک برداشت نواری فولیکولها گفته می شود. به محض اینکه فولیکول های مورد نیاز از روی پوست گرفته بشوند، در ابروها هم بخشهای گیرنده فولیکول ایجاد می شوند که متخصص با دقت زیاد و با کمک سوزن جراحی، این شکاف ها را ایجاد می کند. متخصص هر کدام از فولیکولها را در نقاط گیرنده قرار میدهد و به موقعیت و جهت موهای ابروهای بیمار هم توجه زیادی می کند.

>> آیا کاشت ابرو راه حلی دائمی برای ریزش ابروهاست؟

بله؛ جراحی کاشت ابرو یک روش دائمی برای برطرف کردن کم پشتی ابروها محسوب می شود. شما میتوانید شاهد رشد طولانی مدت ابروهایتان باشید و این ابروها هم مانند ابروهای طبیعی ممکن است دچار ریزش بشوند ولی باز هم دوباره رشد می کنند. تنها راهی که می توانیم مطمئن بشویم که گرافت های جدید باقی می مانند این است که از هر کاری که باعث آسیب رساندن به ابروها می شود و یا باعث ریزش دائمی آنها می شود جلوگیری کنید.

>> آیا کاشت ابرو با مشکلات خاصی همراه است؟

بیشترین مشکلاتی که کاشت ابرو میتواند به دنبال داشته باشد، مربوط به جهت، ساختار، حالت و رنگ متفاوت ابروها و یا عدم رشد فولیکول ها می شود. اینها جزو مشکلاتی هستند که به مهارت متخصص بستگی دارند و با استفاده از تکنیک های درست و مهارت زیاد میتوان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد. در بعضی از موارد هم دو ابرو با هم قرینه نیستند چون در حین استفاده از بی حسی موضعی، پوست دچار انقباضاتی می شود که در فرم ابروها هم تاثیر می گذارد. احتمال عفونت، فولیکولیت و اسکار هم خیلی کم است.

>> دوره بهبود بیمار بعد از کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

در کاشت ابرو از ابزارها و تکنیک های خاصی استفاده می شود و بعد از  48 ساعت میتوانید به فعالیت های عادی خودتان بپردازید.

>> کاشت ابرو چقدر طول می کشد؟

مدت زمانی که صرف کاشت ابرو می شود بستگی به حجم کاری دارد که باید بر روی هر بیمار انجام بشود. معمولا کاشت ابرو 5 تا 6 ساعت طول می کشد.

>> کاشت ابرو در کجا انجام می شود؟

کاشت ابرو در کلینیک تخصصی پوست و مو رز و در اتاقی کاملا استرلیزه و تمیز و با امکانات پیشرفته ای انجام می شود. نکته خوبی که در مورد کاشت ابرو وجود دارد این است که بصورت سرپایی انجام می شود و به بستری نیاز ندارد.

>> از چه تعداد گرافت برای کاشت ابرو استفاده می شود؟

تعداد گرافت هایی که برای کاشت ابرو نیاز است، در هر بیماری متفاوت است و به ارزیابی و نظر متخصص قبل از کاشت ابرو بستگی دارد. تعداد گرافت ها به میزان ضخامت و طول ابروهای بیمار هم بستگی دارد. در یک جلسه بیش از 200 گرافت استخراج می شود. اگر به تعداد گرافت بیشتری احتیاج باشد، کاشت مو در طی جلسات بعدی انجام می شود.

>> فولیکول هایی که در ابرو کاشته می شوند از کجا می آیند؟

فولیکول های اهدایی از پشت اسکالپ گرفته می شوند؛ این ناحیه در برابر عوامل مخرب هم ماندگاری خوبی دارد. موهای نزدیک به گوش، برای کاشت در ابروها ترجیج داده می شود. فولیکول ها با رعایت اصول زیباشناختی و طبق انتظارات بیمار در ابروها کاشته می شوند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد عمل زیبایی کاشت ابرو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

توضیحات جامع در رابطه با کاشت ابرو زنده

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵ ب.ظ

توضیحات جامع در رابطه با کاشت ابرو زنده

>> کاشت ابرو زنده

تمامی روش های کاشت ابرو بصورت زنده انجام می شوند و از فولیکول های سالم برای کاشت استفاده می شود. در بین روش ها و تکنیک هایی که برای کاشت ابرو استفاده می شود؛ امروز می خواهیم به شما تکنیک ان یو هارت را (Nu/Hart) معرفی کنیم.

کاشت ابرو زنده

>> کاشت ابرو به روش Nu/Hart

کاشت ابرو به روش ان یو هارت طرفداران زیادی دارد زیرا ابروهایی که با این روش کاشته می شوند، به خفط تعادل صورت و هماهنگی بیشتر اجزای آن کمک زیادی کرده و باعث بهبود ظاهر صورت فرد هم می شوند. از دست دادن ابروها به دلایل مختلف، عدم تقارن و همانگی ابروها با یکدیگر و یا ابروهایی که از فرم و شکل خوبی برخوردار نیستند، همگی اینها باعث نامرتب نشان دادن ظاهر شما می شوند.   کاشت ابرو زنده   افرادی که بخاطر آسیب هایی مثل مثل بیماری آلوپسی منطقه ای، سوختگی، تاتو، عفونت، اصلاح مکرر یا به دلایل ارثی ابروهای خود را بطور کامل از دست داده اند، میتوانند از مزایای کاشت ابرو برخوردار بشوند. کاشت ابرو به روش ان یو هارت میتواند همه ی بخشهای ابرو را به خوبی پوشش بدهد و ابروهای کلفت تر و پهن تری را برای شما بوجود بیاورد که حتی میتواند اسکارهایی که از قبل روی ابروهایتان به وجود آمده اند را کاملا بپوشاند و یا فرم ابروها را اصلاح کند. افرادی که به دلایل پرشکی مثل شیمی درمانی ابروهای خود را از دست داده اند، کاندید خوبی برای کاشت ابرو نیستند. وقتی که بیمار دوره شیمی درمانی خود را تکمیل کند، میتواند برای کاشت ابرو به روش ان یو هارت اقدام کند. کاشت ابرو به روش ان یو هارت به فرآیندی گفته می شود که در آن فولیکول ها بصورت جداگانه از بخش های اهدا کننده گرفته می شوند و در جهت و شکل دلخواه بیمار کاشته می شوند. از بی حسی موضعی هم میتوان استفاده کرد تا بیمار در حین کاشت ابرو بیدار و هوشیار بماند و در عین حال هم هیچگونه دردی را احساس نکند. یک ابرو به طور متوسط به 400 فولیکول مو نیاز دارد. ابروهایی که فقط به ترمیم نیاز دارند، به فولکول های کمتری احتیاج خواهند داشت. تعداد فولکیولهایی که در ناحیه ابروها کاشته می شوند، در جلسه مشاوره تغیین می شود. کاشت ابرو به روش ان یو هارت درست شبیه به فرآیندهای دیگری است که قبلا آنها را بررسی کرده ایم. اگر کاندید خوبی برای کاشت ابرو به روش ان یو هارت باشید، میتوانید نتایج کاملا دائمی از این فرآیند بگیرید. نتایج کاشت ابرو بسیار طبیعی است و به جذابیت صورت شما می افزاید.

>> قبل از اینکه برای کاشت ابرو به روش ان یو هارت اقدام کنیم، چه کارهایی را باید انجام بدهیم؟

اولین قدم برای کاشت ابرو به روش ان یو هارت، ارزیابی کلی وضعیت شما توسط متخصص در طی جلسه مشاوره است و در طول جلسه مشاوره در مورد توقعاتتان از کاشت ابرو، سابقه خانوادگی، اینکه ریزش ابروهای شما در حال حاصر در کدام مرحله قرار دارد و همچنین در مورد تجربیات شما از ترمیم ابروهایتان در گذشته سوالاتی پرسیده می شود و بعد متخصص به شما می گوید که کدام روش برای شما بهتر است؛ استفاده از دارو برای قطع ریزش ابروها یا کاشت ابروها به روش ان یو هارت. اگر کاشت ابرو به روش ان یو هارت برای شما بهترین گزینه باشد، باید یک سری نکات دیگری را هم در نظر بگیرید:

  1. - آیا تکنیک نئو گرافت در کنارکاشت ابرو به روش ان یو هارت برای شما مفید است
  2. - تعداد فولیکول هایی که باید برداشته بشوند
  3. -هزینه لازم برای کاشت ابرو
  4. -برنامه ریزی در مورد اولین جلسه کاشت ابرو
  5. - نکاتی برای مراقبت از ابروهایتان بعد از کاشت

>> فرآیند کاشت ابرو به روش ان یو هارت

1- استفاده ار بیحسی موضعی و برداشت فولیکول ها از بخش های اهدا کننده

برای کاشت ابرو به روش ان یو هارت، ابتدا بی حسی موضعی به ناحیه سر شما تزریق می شود. متخصص و دستیارانش با کمک یکدیگر موهای اهدا کننده را استخراج می کنند که از پشت یا کناره های سر برای این فرآیند استفاده می شود. اگر تکنیک نئوگرافت هم با کاشت ابرو به روش ان یو هارت ترکیب بشود، فولیکول های مو تک به تک برداشته می شوند و نیازی به بخیه ندارید. اگر از تکنیک رپید رزالت (Rapid Results) در حین کاشت ابرو استفاده بشود، تکه ای از بافت های پوستی اسکالپ هم برداشته می شوند و بعد سر بیمار بخیه می خورد که باعث می شود اسکار خطی روی سر باقی بماند که با موهای باقی مانده در رو سر میتوان آنها را پوشاند.

2- بررسی و جدا سازی واحد های فولیکولی

در تکنیک رپید رزالت، تکنسین ها بافت پوستی که از سر برداشته اند را به گروهها یا واحدهای فولیکولی تفسیم می کنند که هر کدام از این واحدها شامل 1، 2 یا 3 تار مو می شود. در تکنیک نئوگرافت، فولیکول ها برای گذاشتن در ابروها آماده می شوند.

3- آماده سازی بخشهای گیرنده فولیکول

بعد از اینکه از بی حسی موضعی برای بخش های گیرنده استفاده می شود، شکافت های بسیار ریزی برای هر کدام از گرافت ها بوجود می آید. نکته ای که در ایجاد شکاف وجود دارد این است که به عمق و زاویه این شکاف ها توجه زیادی می شود. توجه به این نکات ریز باعث می شود که روش ان یو هارت نتایج کاملا طبیعی را به دنبال داشته باشد.

4- قرار دادن کرافت ها

در روش ان یو هارت، توجه خاصی به این مرحله می شود و فولیکول ها طوری قرار داده می شوند که ابروها ضخیم تر و پرتر از قبل باشند. برای اینکه ابروها از نظر ضخامت مشکلی نداشته باشند، از واحدهای فولیکولی تکی یا دوتایی برای ابروها استفاده می شود. متخصص به تمام ابعاد ابرو توجه می کند و بخاطر اینهمه دقتی که در حین گذاشتن فولیکول ها به خرج داده می شود، ابروها کاملا طبیعی به نظر می رسند.

>> کارهایی که باید بعد از کاشت ابرو به روش ان یو هارت انجام بدهید

  1. در شبهای اول، از دو بالش برای خواب استفاده کنید تا سرتان در وضعیت خوبی قرار داشته باد و فشاری به ابروهایتان وارد نشود
  2. از داروهای متخصص حتما استفاده کنید

>> آیا شما هم میتوانید برای کاشت ابرو به روش ان یو هارت اقدام کنید؟

اگر بخش مهمی از ابروهایتان را از دست داده اید و دوست دارید تا ظاهر طبیعی صورتتان همچنان حفط شود، کاشت ابرو گزینه خوبی برای شماست زیرا از موهای طبییعی خود شما استفاده می شود و از فولیکولهای سالمی برای افزایش ضخامت ابروها کمک گرفته می شود. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد عمل زیبایی کاشت ابرو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

کاشت مو چقدر زمان می برد؟

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ب.ظ

کاشت مو چقدر زمان می برد؟

>> کاشت مو چقدر زمان می برد؟

مدت زمان لازم برای کاشت مو به فاکتورهای متعددی بستگی دارد مثل :   کاشت مو چقدر زمان می برد؟ 

1- تعداد گرافت هایی که در نقاط طاس و بدون مو کاشته می شوند

تعداد گرافت ها یا ریشه های موهایی که استخراج شده اند و سپس کاشته می شوند، مدت زمان لازم برای جراحی کاشت مو را تعیین می کنند. هر گرافت میتواند شامل 1 الی 5 تار مو باشد. بسیاری از کلینیک ها، چندین تار مو را در قالب یک گرافت در می آورند تا بتوانند با کاشت یک گرافت شاهد رشد 5 تار مو در سر باشند.

2- ادامه فرآیند کاشت مو

کاشت مو به روش های متفاوتی انجام ی شود و هر کدام از این روشها از نظر مدت زمان کاشت با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

کاشت مو چقدر زمان می برد؟ 

>> زمان لازم برای کاشت مو به روش FUE:

در روش FUE یا استخراج فولیکولی موها، هر واحد فولیکولی به طور جداگانه استخراج می شود. روش FUE تقریبا به زمان زیادی نیاز دارد و به تجربه و مهارت تیمی پزشکی در استخراج سریع و موفقیت آمیز فولیکول ها هم بستگی دارد. معمولا بهترین تیم پزشکی میتواند 3500 گرافت مو را در عرض 8 ساعت استخراج کند.

>> زمان لازم برای کاشت مو به روش FUT:

روش FUT یا کشت موی نواری، از برش نواری که از سر برداشته می شود، گرافت های مو استخراج می شوند. نواری که از روی سر بیمار برداشته می شود به تکنیسین باتحربه ای داده می شود تا آن را تشریح کند و گرافت های مو را با دقت از آن جدا کند. معمولا کاشت مو به روش FUT 4 الی 6 ساعت طول می کشد.

>> مقایسه دقیق تر زمان لازم برای کاشت مو به روش های FUE و FUT

  1. تعداد گرافت ها: 1500 تا 1000    مدت زمان لازم در روش FUE: 6 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 4 ساعت
  2. تعداد گرافت ها: 1500 تا 2500    مدت زمان لازم در روش FUE: 7 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 5 ساعت
  3. تعداد گرافت ها: 2500 تا 3500  مدت زمان لازم در روش FUE: 8 ساعت   مدت زمان لازم در زوش FUT: 6 ساعت
  4. تعداد گرافت ها: بیشتر از 3500  مدت زمان لازم در روش FUE: در طول 2 روز انجام می شود.  مدت زمان لازم در زوش FUT: 8 ساعت

>> آیا کاشت مو به روش نئوگرافت به زمان کوتاه تری نیاز دارد؟

یکی از بزرگترین دلایلی که بسیاری از افراد علاقه دارند که از تکنیک نئوگرافت برای کاشت موهای خود استفاده کنند این است که این فرآیند در زمان کوتاه تری انجام می شود. نئوگرافت به دوره ریکاوری کوتاه تری هم نیاز دارد. مدت زمانی که شما درکلینیک صرف کاشت موهایتان به روش نئوگرافت می کنید، هم بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد که مهم ترین آن تعداد گرافت هایی است که باید استخراج بشود و وسپس با تکنیک نئوگرافت در نقاط طاس گذاشته بشود. در بیشتر بیماران کاشت مو به روش نئوگرافت حدودا 5 ساعت طول می کشد. کاشت مو به روش نئوگرافت دو بخش بسیار مهم دارد؛ اولین بخش آن استخراج فولیکول های مو است و دومین بخش هم قرار دادن آنهاست.

1- استخراج :

در این بخش از فرآیند نئوگرافت، شما باید به مدت 2 تا 4 ساعت دراز بکشید. متخصص از بی حسی موضعی در پشت قسمت اسکالپ (بخش اهدا کننده) استفاده میکند. دسته های مختلف فولیکول ها با کمک ابزار مخصوصی استخراج می شوند. بعضی از بیماران در طول این فرآیند حتی میخوابند. متخصص تمام چیزهایی که باعث راحتی شما در طی فرآیند نئوگرافت می شود را فراهم می کند. بعد از اینکه کار استخراج فولیکول ها به اتمام رسید، شما میتوانید به دستشویی بروید یا چیزی بخورید و استحراحت کنید و لازم نیست که بلافاصله بعد از اتمام بخش اول، بخش دوم فرآیند کاشت مو به روش نئوگرافت را آغاز کنید.

2- قرار دادن فولیکول ها :

در این بخش از فرآیند نئوگرافت، میتوانید موهای طبیعی خودتان را دوباره پس بگیرید. بیمار باید صاف بنشیند تا قمست پذیرنده فولیکول یا نقاط طاس سر به صورت موضعی بی حس بشود. فولیکول ها در نقاط طاس به شیوه ای بسیار طبیعی گداشته می شوند؛ فولیکول ها طبق الگویی در نقاط طاس یا کم پشت قرار داده می شوند که شما و متخصص از قبل در مورد آن تصمیم گرفته بودید. مذت زمانی که فولیکول ها در نقاط طاس قرار داده می شوند، بسیار متفاوت است و به اهداف شما از کاشت مو و مقدار فولیکولی که احتیاج دارید در روی نقط مورد نظر از سرتان قرار داده بشوند بستگی دارد. درست مثل مرحله قبل میتوانید در حین قرار دادن فولیکول ها با بقیه افراد صحبت کنید، اکانت خودتان را در شبکه های اجتماعی چک کنید و یا حتی به موسیقی گوش کنید. خلاصه اینکه شما می توانید هر کاری که دوست دارید را انجام بدهید تا زمان کاشت مو برای شما زودتر بگذرد و خسته نشوید.

>> مدت زمان لازم برای کاشت مو در بیمارانی که بخش زیادی از سرشان طاس و بدون مو است

میزان طاسی مو در هر بیماری متفاوت است و در بیمارانی که بخش زیادی از سرشان طاس است، به مدت زمان کاشت مو افروده می شود. در افرادی که بخش زیادی از سرشان طاس است، ابتدا بی حسی موضعی به ناحیه اسکالپ تزریق می شود. این دسته از بیماران میتوانند در طول فرآیند کاشت موهای خود فیلم تماشا کنند و یا کارهای دیگری را انجام بدهند. مرحله اول کاشت مو ممکن است بین 3 تا 6 ساعت طول بکشد. در بخش اول کاشت مو، فوایکولها در جلوی مو کاشته می شوند و برای بخش های دیگر سر برای جلسه بعدی برنامه ریزی می شود. معمولا جلسه بعدی هم 10 هفته بعد تعیین می شود. بیمار می تواند در فاصله این دو جلسه به خوبی استراحت کند.

>> دوره ریکاوری بعد از کاشت مو چقدر زمان می برد؟

بعد از اتمام مراحل کاشت مو، بیماران دغدغه زمان لازم برای دوره بهبود و ریکاوری خود را دارند. در تکنیک نئوگرافت، بیماران می توانند با گذشت چند روز دوباره فعالیت های خود را شروع کنند. بعد از گذشت 7 الی 10 روز، موهای کاشته شده در زیز اسکالپ ریشه می زنند و موهای شما به خوبی رشد می کند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

کاشت مو با بانک موی ضعیف

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ب.ظ

کاشت مو با بانک موی ضعیف

>> کاشت مو با بانک موی ضعیف

بانک مو برای کاشت موها یکی از فاکتورهای بسیار مهم به شمار می آید. بدون وجود بانک مویی که حجم و تراکم خوبی از فولکیول های اهدایی داشته باشد، فرآیند کاشت مو نمیتواند انجام بشود. بانک مو به بخش هایی گفته می شود که در آن ریشه های مو برای اهدا به نقاط طاس و بدون مو انتخاب می شوند .

کاشت مو با بانک موی ضعیف

>> خصوصیات بانک مو

بانک مو دارای فولیکول هایی است که به محض کاشت در نقاط طاس به رشد معمولی خود ادامه می دهند و در جایگاه جیدید خود فیکس و ثابت می مانند. بانک مو هیچوقت تحت تاثیر هورمون اندروژن قرار نمی گیرد و حتی با وجود اینکه جلوی سر دچار ریزش شدیدی بشود، باز هم ثابت می ماند و کیفیت فولیکل های خود را حفظ می کند.

کاشت مو با بانک موی ضعیف

>> بانک مو در تکنیک های FUE و FUT

تکنیک FUT که بیشتر در گشته از آن استفاده می شد و با جدا سازی برشی نواری از پشت سر بیمارهمراه بود، اسکار خطی عریضی را از خود برجای میگذاشت که حتی تا گوش ها هم ادامه پیدا می کرد. تکنیک FUE که جدید تر است، اسکار زیادی را به دنبال ندارد و ریشه های مو یکی یکی اسخراج و در نقاط طاس کاشته می شوند؛ بدون اینکه هیچ اثری در ناحیه اسکالپ از خود بر جای بگذارند. درکاشت مو به روش FUE از ابزاری به اسم میکرومتر استفاده می شود که دارای سر بسیار کوچکی است و آسیبی به اسکالپ وارد نمی کند.

>> شیو نقاط اهدا کننده مو قبل ار کاشت مو

شیو موهای بیمار، یکی از کارهایی است که باید قبل از کاشت مو انجام بشود ولی باز هم بستگی به نظر بیمار دارد زیرا میتوان فقط بخشهایی از پشت سر را شیو کرد که قرار است فولیکول ها را از آن ها استخراج کنیم. البته بیشتر بیماران ترجیح می دهند که تمام بخش های موهای پشت سر خود را شیو کنند تا متخصص بتواند راحت تر فولیکول ها را از بانک مو استخراج کند.

>> آیا بعد از کاشت موها، دوباره در بخش اهدا کننده مویی رشد می کند؟

در طول فرآیند کاشت مو، ریشه هایی استخراج می شود که سالم و دست نخورده باشند و هر فولیکولی که استخراج می شود، حداقل باید شامل 4 تار مو باشد تا در نقاط طاس شاهد رشد حجم زیادی از این موها باشیم و هم اینکه با استخراج فولیکول های سالم، بخش اهدا کننده آسیب کمتری می بیند چون این ریشه ها بافت های زیرین اسکالپ استخراج میشوند و رشد دوباره آنها تقریبا امکان پذر نیست.

>> کاشت مو طبیعی با بانک موی ضعیف

در بعضی از بیماران، بخش های اهدا کننده فولیکل به اندازه کافی وجود ندارد و حجم خیلی کمی هم دارند. ریشه های مو ممکن است فقط شامل یک تار مو باشند یا اینکه موی بیمار خیلی نرم و خیلی نارک باشد. یکی از دلایلی که بیمار برای بار دوم اقدام به کاشت مو می کند این است که بانک موی آنها فولیکل کافی برای اهدا ندارد . در این شرایط، بیماران باید وضعیت خود را قبول کنند و با واقعیت کنار بیایند چون اگر آنها یک بار دیگر هم اقدام به کاشت مو بکنند، بعضی از بخش های طاس موی سر آنها نمی تواند به خوبی پوشش داده بشود. بهتر است با متخصص خودتان در مورد بخش های اهدا کننده فولیکول یا بانک مو صحبت کنید تا قبل از کاشت مو وضعیت شما مشخص بشود.

>> وضعیت بانک مو در حین کاشت مو و بعد از آن

بعداز اینکه فولکیول ها از بانک مو استخراج شدند، استرلیزه و ضدعفونی می شوند و از آنها به خوبی مراقبت می شود تا از انتقال عفونت یا خونریزی در اثر فاکتورهای خارجی یا اثرات جانبی دیگر جلوگیری بشود. بعد از کاشت مو به بیماران قرص های آرام بخش و آآنتی بیوتیک داده می شود تا بعد از برطرف شدن اثرات بی حسی، بیمار احساس درد و سوزش در نقاط اهدا کننده فولیکول نداشته باشد. باندهای روی سر در روز دوم برداشته می شوند و بعداز برداشت باندها، بخش های اهدا کننده تمیز و ضدعفونی می شوند تا اثر هرگونه لخته خون و یا پوستی از روی آنها پاک بشود .

>> بانک مو؛ یکی از شرایط لازم برای کاندیدهای کاشت مو

در جلسه مشاوره قبل از کاشت مو، تمام خوصیات بیمار بررسی می شود تا زمانی برای کاشت مو اقدام کند که مشکل خاصی نداشته باشد. یکی از شرایط لازم برای کاندیدهای کاشت مو این است که فرد بانک موی خوبی داشته باشد و افرادی که بانک موی خوبی ندارند، روند کاشت مو با مشکلات زیادی مواجه می شود؛ مثلا نمیتوان مقدار گرافتی که مورد نیاز است را از سر بیمار استخراج کرد و یا فولیکول ها خیلی ضعیف و شکننده هستند و کیفیت خوبی برای کاشت در نفاط طاس را ندارند که باعث می شود این افراد نتوانند برای کاشت مو های خود اقدام کنند.

>> آیا راهی برای کاشت مو در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند هم وجود دارد؟

خوشبختانه، تکنیک ها و روش های کاشت مو پیشرفت زیادی کرده است و در مواردی که بیمار بانک موی خوبی نداشته باشد، میتوان گرافت ها را از بخش های دیگر بدن استخراج کرد. بانک مو معولا شامل موهای پشت سر فرد می شود و در مواردی که بیمار بانک موی خوبی نداشته باشد، میتوان از موهای بدن استفاده کرد. معمولا اکثر افراد در بدنشان موهایی دارند که کیفیت خوبی دارد و می توان آنها را به نقاط طاس منتقل کرد. از بخش های مختلفی از بدن بیمار می توان برای استخراج فولیکول ها استفاده کرد؛ مثل قفسه سینه، پشت بدن و حتی ریش آقایان. موهای بدن با موهای سر تفاوت های زیادی دارند و نحوه رشد آنها با یکدیگر فرق می کند و شما نباید انتظار داشته باشید که به کاشت موهای بدن به اندازه کاشت موهای سر موفقیت آمیز باشند. در بیشتر بیماران، نتایج کاشت موی بدن از ماه ششم به بعد مشخص می شود.

>> نکاتی مهم در استفاده از موهای بدن برای کاشت مو

  1. تجربه متخصص در زمینه کاشت موهای بدن از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا موهای بدن تفاوت های زیادی با بانک مو دارند.
  2. تجربه تیم پزشکی هم بسیار مهم است. جهت و ساختار موهای بدن با بانک مو فرق می کند.
  3. موهای بدن باید در جهت درستی استخراج بشوند وبعد از نگه داری وهیدراته کاشته بشوند
  4. در اسکالپ باید شکافها را با دقت زیادی ایجاد کرد تا نتیجه کاشت، طبیعی بشود
  5. باید از تکنیک درستی برای استخراج فولیکول های بدن استفاده بشود تا به گرافت ها آسیب کمتری برسد.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳ ب.ظ

آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

>> آیا کاشت مو ضرر دارد ؟

کاشت مو انتخاب کسانی است که از کم پشت شدن موهای خود رنج می برند ولی کاشت مو ضررها و مشکلاتی خاصی را هم میتواند به دنبال داشته باشد. بر اساس آمارهای انجمن بین المللی جراحی کاشت و ترمیم مو، تعداد افرادی که در آمریکا اقدام به کاشت مو می کنند، در طی سال های 2006 تا 2014 از 100.455 به 112/409 نفر افزایش یافته است.   آیا کاشت مو ضرر دارد ؟   در همین بازه زمانی، تعداد افرادی که در سرتاسر جهان اقدام به به کاشت مو کرده بودند از 225/799 به 397/048 نفر افزایش یافت و در کشورهای آسیایی هم تعداد افرادی که کاشت مو انجام داده بودند، دو برابر افزایش یافته بود. اگرچه کاشت مو فرآیندی معمولی است ولی صد در صد بی ضرر نیست و با مشکلات و عوارض خاصی همراه است.

آیا کاشت مو ضرر دارد؟

>> ضررهای کاشت مو

ضررهای کاشت مو در بیماری نسبت به بیمار دیگر فرق می کند. بعضی از بیماران کاشت موی بدون ضررری را تجربه می کنند؛ در حالیکه بقیه بیماران شاهد یک یا چند عارضه هستند.

1- تورم بعد از کاشت مو

یکی از ضررهای رایج در بسیاری از فرآیندهای کاشت مو، تورم است که تجمع مایعات در زیر پوست سر باعث تورم شدیدی بعد از جراحی می شود. البته تورم ممکن است علت های مختلفی داتشه باشد و طبق مطالعاتی که در سال 2014 در ژورنال بین المللی تریکولوژی (مو شناسی) منتشر شده است، 42.47 درصد از بیماران بعد از کاشت مو شاهد تورم زیادی بوده اند. در این تحقیقات از نظرات 73 بیمار استفاده شده بود. در کل، تورم بعد از کاشت مو در طول زمان ناپدید می شود؛ مخصوصا وقتی که مایعات اضافی از بدن خارج بشوند. تورم عارضه ای نیست که بیمار خیلی نگران آن بشود.

2- خونریزی

طبق تحقیقات سال 2014، 1.37 درصد از بیماران در طول فرآیند کاشت مو شاهد خونریزی زیادی از سرشان بوده اند. خونریزی یکی از ضررهای کاشت مو محسوب می شود و در اکثر موارد به خاطر عدم تجربه کافی متخصص در امر کاشت مو و یا اشتباهات کوچک در حین جراحی اتفاق می افتد.

3- فولیکولیت

طبق همان تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شده است، فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو یکی از ضررهای فرآیند کاشت مو است. فولیکولیت به عنوان یک نوع جوش یا اسکار در بخش هایی که مو کاشته شده است بوجود می آید و ممکن است باعث احساس درد و احساس خارش در سر بیمار بشود. طبق گزارشات ژورنال بین المللی تریکولوژی، 23.29 درصد از بیماران شاهد ایجاد فولیکولیت در سر خود بوده اند.

4- کم پشت شدن موها

در بسیاری از موارد، موهای طبیعی خود بیمار شروع به ریزش کرده و درنهایت موهای بیمار بسیار کم پشت تر از قبل می شود. کم پشت شدن موها در نقاط اهدا کننده فولیکل ممکن است باعث نگرانی بیماران بشود ولی در بسیاری از موارد کم پشت شدن موها در نقاط اهدا کننده فقط در دوره زمانی خاصی بوجود می آید .

5- لیکن پلان

لیکن پلان یک اختلال التهابی موهاست که در ناحیه ای که موها کاشته شده اند، باعث شکل گیری بافت های اسکار مانندی می شود. بر اساس تحقیقاتی که در سال 2012 انجام شده است، لیکن پلان می تواند باعث آلوپسی بشود و حتی در مواردی باعث کم پشت شدن شدید موهای بیمار هم می شود. لیکن پلان یکی از نادرترین ضررهای کاشت مو است و میتواند حتی در بیمارانی بوجود بیاید که از قبل سابقه ابتلا به لیکن پلان را نداشته اند.

6-احساس خارش

زخم های کوچک زیادی بعد از کاشت مو در کف سر ایجاد می شود زیرا برای کاشت گرافت ها لازم است شکاف های کوچکی در سر ایجاد بشود. پوسته ها یا دلمه های زخم در اطراف تمام فولیکول ها ها بوجود می آیند و درنتیجه باعث ایجاد خارش می شوند. خاراندن سر با ناخن باعث می شود که به سر خراش وارد شود و باعث کندن دلمه ها می شود و در نهایت، دوره ترمیم و ریکاروی بیمار هم به ناچار به تاخیر می افتد. شسشتشوی روزانه موها با شامپوهای فاقد اسانس و رایحه میتواند به کاهش خارش سر کمک زیادی بکند.

7- احساس بی حسی و کرختی

حدودا 10 درصد از بیماران بعد از کاشت مو در سر خود احساس بی حسی و کرختی می کنند . این حس کرختی میتواند تا چند هفته ادامه پیدا کند ولی معمولا موقتی است و به محض اینکه بدن بتواند با کاشت مو و تغییراتی که در سر ایجاد شده است خود را وفق بدهد، برطرف می شود.

8- سکسکه

سکسکه هم یکی از مشکلات بعد از کاشت مو است که طبق گزارشات انجمن بین المللی ترمیم موی آمریکا فقط در 4 درصد از بیماران بوجود می آید. علت سکسکه میتواند بخاطر آسیب های موضعی به رشته های عصبی باشد که در حین جراحی کاشت مو ایجاد شده است. میتوان بعد از جراحی کاشت مو به بیمار یک سری داروهای خاصی را داد (مثل استروئیدها) تا سکسکه متوقف بشود.

9- کیست

کیست، در نقاط گیرنده فولیکول به وجود می آید. کیست ها سایزهای مختلفی دارند و بیشتر وقتها رنگ آنها بنفش است. خوشبختانه این کیست ها بی خطر هستند و بعد از 2 الی 3 هفته از بین می روند.

10- ایجاد اسکار

معمولا در بخش اهدا کننده، اسکارهای بزرگی به چشم می خورد. احتمال ایجاد اسکارهای برجسته خیلی کم است و در 15 درصد از بیماران، اسکارهای پهن و عریضی در روی سر بوجود می آید. درست است که بعدا با رشد موها این اسکارها پوشانده می شوند ولی همچنان این اسکارها میتوانند از رشد مو در بخشهای اهدا کننده فولیکول جلوگیری کنند. ظاهر این اسکارها باعث می می شود که بیمار مدل موی کوتاهی را برای خود انتخاب نکند.

نکته آخر

با اینکه ضررهای کاشت مو زیاد است ولی هچنان فرآیند نسبتا بی خطری در نظر گرفته می شود. در بیشتر موارد این ضررها موقت هستند و فقط برای بازه زمانی کوتاهی ظاهر بیمار را تغییر میدهند و باعث ایجاد حس درد در بیمار می شوند. در بین ضررهای کاشت مو، ایجاد اسکار در بین بیماران شایع تر است و کسانی که مستعد اسکارهای کلوئید هستند، باید از کاشت مو منصرف بشوند. کسانی که قصد کاشت مو دارند، باید از قبل با متخصص مشورت کنند و مطمئن شوند که متخصص به قدری باتجربه است که خونریزی بش از حد و یا آسیب های دیگری در حین کاشت مو بوجود نمی آید.   شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

کاشت مو لیزری و مزایای استفاده از این روش

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲ ب.ظ

کاشت مو لیزری و مزایای استفاده از این روش

>> کاشت مو لیزری

ال ال ال تی یا لیزر کم توان (LLLT) را می توان همزمان با جراحی کاشت مو انجام داد. اگر چه تحقیقات نشان میدهد که ال ال ال تی هم به تنهایی بسیار موثر است ولی لیزر درمانی نمیتواند به طور کاملا نقاط طاس سر را به حالت اول خود برگرداند. درعوض بیمارانی که از الگوی طاسی شدید مردانه رنج می برند، می توانند از کاشت مو و از لیزر کم توان به طور همزمان استفاده کنند تا به نتایج خوبی دست یابند.

کاشت مو لیزری

>> ال ال ال تی یا لیزر کم توان چیست؟

لیزر کم توان روشی است که به جراحی نیازی ندارد و برای درمان ریزش مو بکار می رود. لیزر کم توان نتایج پایدار و  ماندگاری را به دنبال دارد و بیماران بعد از لیزر کم توان، منتظر این هستند که موهایشان از نظر حجم و ضخامت بهبود پیدا کند. ال ال ال تی برای خانم هایی که دچار ریزش شدید موهایشان شده اند و نمیتوانند برای جراحی کاشت مو اقدام کنند و یا نمیتوانند از داروهای ضد ریزش استفاده کنند هم بسیار مفید است.   کاشت مو لیزری   ال ال ال تی با فرستادن پالس های انرژی به فولیکول های غیر فعال به این فولیکولها تغذیه رسانی می کند. این فرآیند باعث می شود تا فولیکولها قبل از اینکه کاملا غیر فعال بشوند، دوباره به مرحله رشد خود بازگردند. استفاده از ال ال ال تی به گردش خون مناسب و تنفس سلولی فولیکول ها کمک می کند تا بتوانند دوباره فعالیت های خود را آغاز کنند. اگر از ال ال ال تی بعد از عمل جراحی کاشت مو استفاده بشود، کمک می کند تا خون اکسیژن و مواد مغذی را به مو برساند و اثرات بسیار چشم گیری را برای موها به دنبال دارند. اگر چه اکثر تکنیک های کاشت مو با موفقیت انجام می شود ولی بعضی از فولیکول ها هنوز هم به چرخه رشد خود وارد نمی شوند. ال ال ال تی مثل محرکی است که این فولیکول ها را تحریک می کند تا دوباره به فعالیت خود ادامه بدهند. ریزش موها، فرآیندی مرحله ای است و استفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو میتواند از کم پشت شدن موها هم جلوگیری کند.

>> چگونه میتوان از ال ال ال تی استفاده کرد؟

بیماران میتوانند با روش های مختلفی از لیزر کم توان استفاده کنند؛ شانه های لیزری، کلاه های لیزری و غیره. شانه های لیزری یک سری محدودیت های خاصی دارند و مراحل لیزر درمانی باید در خانه انجام بشود که فرآیند سختی است. کلاه لیزری هم بیشتر در کلینیک ها از آن استفاده می شود.

>> مزایای استفاده از لیزر کم توان برای درمان ریزش موها:

  1. بعد از یک بار لیزر، جریان خون به کف سر 54 درصد افزایش می یابد
  2. فولیکول های مو را تحریک می کند
  3. در 85 درصد از بیماران از فرآیند ریزش مو جلوگیری می کند
  4. استحکام و قابلیت انعطاف پذیری موها را افزایش می دهد
  5. موهای پرتر، براق تر، نرم تر و با ضخامت بیشتری را برای شما بوجود می آورد
  6. استفاده از لیزر کم توان بعد از کاشت مو، سرعت دوره ریکاوری و ترمیم موها را افزایش میدهد و به رشد موهای جدید کمک می کند
  7. آسیب هایی شیمیایی که به موها وارد شده است را کاهش میدهد
  8. در 93 درصد از بیماران ریزش موها را قطع می کند

>> آیا میتوان همزمان با ال ال ال تی از سایر محلول های موضعی هم برای رشد موها استفاده کرد؟

استفاده هزمان از ال ال ال تی با ماینوکسیدیل در نقاط حساس سر میتواند نتایج بهتری را به دنبال داشته باشد. این روش ها نتایجی فوق العاده ای را در ریزش موی جزئی یا کلی به دنبال دارند. البته در مواردی که فرد سال های زیادی است که دچار طاسی شده است و هیچ فولیکول مویی در روی سر خود ندارد، استفاده از ال ال ال تی و سایر محلول ها هیچ تاثیری در این افراد نمی تواند بگذارد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از محلول های وضعی همراه با ال ال ال تی این است که میتوان در خانه هم از آنها استفاده کرد. لیزر کم توان دارای باتری های قابل شارژ است که شبیه به شانه هستند. شانه های لیزری هم دارای طول موج های تال ال ال تی هستند و هم گرمای مناسبی را دارند و باعث افزایش جریان خون در محل گرافت های کاشته شده ی شوند. درمان ریزش مو با لیزر حتی بهتر از روشPRP است.

>> چه کسانی میتوانند از لیزر کم توان (شانه های لیزری) برای بهبود رشد موهای خود استفاده کنند؟

لیزر کم توان برای مردها و زنهایی موثر است که:

  1. الگوی ریزش موهای مردانه آنها ژنتیکی است.
  2. زنها و مردانی که دچار ریزش مو هستند و از هیچ روشی برای درمان ریزش موهای خود استفاده نمیکنند
  3. بیمارانی که میخواهند برای کاشت مواقدام کنند و یا در گذشته سابقه کاشت مو داشته اند
  4. بیمارانی که به دلایل دیگری مثل آلوپسی پراکنده، آلوپسی ناحیه ای، مصرف دارو شیمی درمانی و غیره دچار ریزش مو شده اند.
  5. زنهایی که بعد از بارداری و یا در دوران یائسگی خود دچار ریزش موی شدیدی شده اند.

ماهیت غیر متهاجم و سطح پایین انرژی دستگاه لیزر کم توان، اثرات بلند مدتی را برای موهای بیمار به دنبال دارد و اثرات جانبی خاصی هم ندارد.

>> نتایج استفاده از لیزر کم توان

اولین نتایج ال ال ال تی از ماه دوم به بعد مشخص می شود و ریزش موها کاهش پیدا میکند. در طول ماه های بعد، نتایج پیشرفت بیشتری میکنند و ثابت می مانند . اگر به صورت منظم از لیزر کم توان استفاده نشود، 2 تا 3 ماه بعد موها دوباره شروع به ریزش می کنند و به حالت و وضع سابق خود بر می گردند.

>> کاشت موی لیزری در کلینیک کاشت مو

در کلینیک ها از کلاه های لیزری استفاده می شود که شامل هزاران لیزر هستند و در روی کف سر بیمار قرار داده می شوند. مدت زمانی که کلاه لیزری روی سر بیمار قرار داده می شود، بین 15 تا 30 دقیقه است. کلاه لیزری انرژی بیشتری دارند و دارای پنل های مختلفی هستند که بیش از 100 دیود دارد تا بتواند نواحی مختلف سر را در یک جلسه پوشش بدهد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.    

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو طبیعی

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۲ ب.ظ

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو طبیعی

>> استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

بساری از مردها و زنها در فصل زمستان اقدام به کاشت و ترمیم موهای خود می کنند زیرا فکر می کنند که زمستان بهترین زمان برای کاشت مو است . بعد از ترمیم و کاشت مو هم سر خود را با کلاه می پوشانند. شاید کلاه روش خوبی برای محافظت از سر و گوش ها از سرما و باد باشد ولی وقتی که اقدام به کاشت مو می کنید چطور؟ آیا میتوان بعد از کاشت مو هم از کلاه استفاده کرد؟   استفاده از کلاه بعد از کاشت مو   آیا مطمئن هستید که کلاه آسیبی به موهایتان وارد نمی کند؟ آیا روش دیگری برای گرم نگه داشتن سرتان وجود دارد؟

>> پروسه ترمیم موها بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو حدودا بین 7 تا 10 روز طول می کشد تا گرافت ها در مکان جدید خود ثابت بمانند یا به عبارتی دیگر در روی سر فیکس بشوند. تا زمانی که موهای کاشته شده به طور کامل بهبود نیافتند و دوره ریکاوری خورد را تمام نکردند، نمیتوانید سرتان را با کلاه بپوشانید.     استفاده از کلاه روی سر میتواند باعث بهم خوردن و یا حتی باعث فشرده شدن و جدا شدن گرافت های جدید بشود و در نهایت روی نتایج کاشت مو در آینده تاثیر منفی می گذارد و نتایج کاشت مو آنطور که میخواهید رضایت بخش نخواهد بود.

>> دلایل استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

بیشتر افراد دلایل مختلفی برای استفاده از کلاه بعد از کاشت موهایشان دارند مثل:

1- محافظت از موها در برابر خورشید

گرمای نور خورشید میتواند سر ما را بسوزاند و به گرافت ها هم آسیب زیادی بزند. بعد از کاشت مو، شما نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید و اگر مجبور هستید که به بیرون از خانه بروید، حتما باید از سرتان محافظت کنید.

2- محافظات از موها در برابر باران و باد

اثرات باران و باد بر روی موها کمتر از آفتاب است ولی بعد از کاشت مو باید از سرتان محافظت کنید که در زیر باران خیس نشود. باران و باد شدید میتواند حتی باعث افتادن موهای کاشته شده هم بشود. سعی کنید تا حد امکان در هوای بارانی و طوفانی به بیرون از خانه نروید.

3- محاقظت از موها در برابر گرد و خاک و آلودگی

متخصص ها همیشه به بیمارانی که کاشت مو انجام داده اند، توصیه می کنند که سر خود را را تمیز نگه دارند و به طور مرتب موهای خود را بشویند. در روزها و هفته های اول، بیمار حتما باید موها و سر خود را از هر گونه آلودگی تمیز نگه دارد زیرا عدم توجه به  این مسئله احتمال عفونت را بالا می برد؛ مخصوصا در پشت سر که بخش های اهدا کننده هستند و همچینین در جلوی سر. هنوز زخم هایی در سرتان هستند که باز هستند و به خوبی ترمیم نشده اند و در معرض عفونت قرار دارند؛ پس حتما از سرتان محافظت کنید و در هوای آلوده هم به بیرون نروید.

>> آیا میتوانید بعد از کاشت مو از کلاه استفاده کنید؟

استافده از کلاه بعد ار دوره ریکاوری و بهبود اوضاع بیمار روش خوبی است ولی بهرحال باید خیلی مواطب گرافت ها باشید. کلاه باید خیلی آرام روی سر گذاشته بشود و در حین قرار دادن آن بر روی سر هم نباید هیچگونه فشاری به سرتان وارد بشود. در هوای سرد شما باید خودتان را گرم نگه دارید؛ مخصوصا سرتان را. اگر اخیرا اقدام به کاشت مو کرده اید، شاید در مورد استفاده از کلاه بر روی سرتان نگران باشید. متخصص ها هر کدام عقاید متفاوتی با یکدیگر دارند و بعد از کاشت مو معمولا به شما پیشنهاد میدهند که تا 3 هفته از کلاه استفاده نکنید تا گرافت ها به طور کامل در سر جای خود قرار بگیرند. افرادی که موتور دارند هم نباید از کلاه ایمنی استفاده کنند زیرا به گرافت ها آسیب می رساند و نباید برای 2 الی 3 هفته اول از کلاه ایمنی استفاده کنید. از گذاشتن کلاه های تنگ بر سرتان هم باید خودداری کنید ولی کلاه های گشاد یا کلاه هایی که میتوان بر روی سر به آسانی آنها را تنظیم کرد تا به گرافت ها آسیبی نرسانند، برای استفاده بعد از کاشت مو مناسب تر هستند. وقتی که کلاه را روی سرتان میگذارید، مطمئن شوید که کلاه شل است و فشاری به سرتان وارد نمی کند. وقتی کلاه را بر می دارید، از لمس و وارد کردن ضربه به منطقه حساسی که گرافت ها در آن قرار دارند خودداری کید. برای برداشتن کلاه از روی سرتان از هر دو دستتان استفاده کنید و به آرامی کلاه را به سمت بالا برید و هیچوقت سریع آن را ار روی سرتان برندارید. بعد از کاشت مو، اکثر افراد از وضعیت موهای خود خجالت می کشند و شاید اولین راه حلی که به ذهنشان می آید، استفاده از کلاه باشد. ولی قبل از اینکار، شما باید بدانید که ظاهر موهایتان بعد از چند هفته بهتر می شود و برای اینکه بتوانید نتیجه خوبی از کاشت مو بگیرید، از وارد کردن هرگونه فشار و یا ضربه به گرافت ها خودداری کنید. از کلاه های پنبه ای یا نخی هم استفاده نکنید زیرا احتمال اینکه به گرافت ها بچسبند و در دوره بهبود بیمار اختلال ایجاد کنند، بسیار بالاست. اگر کلاه خیلی تنگ باشد هم احتمال چسبیدن آن به گرفت ها وجود دارد. گرافت ها بعد از 10 روز تا 2 هفته مرحله حساس خود را پشت سر می گذارند ولی هنور هم نسبت به فشار مقداری حساس هستند و پوست سر هم در این ناحیه هنوز حساس و آسیب پذیر است؛ پس باید در انتخاب کلاه خیلی دقت کنید. اگر مجبور هستید که از کلاه استفاده کنید، حداقل از آن به مدت طولانی استفاده نکنید و به محص اینکه به خانه یا محل کارتان رسیدید، کلاه را از سرتان در بیاوردید. متخصصان ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز به شما پیشنهاد میدهند که برای گذاشتن کلاه، باید حداقل 10 روز صبر کنید . شما با این کار به بهبود گرافت های خود کمک زیادی کرده اید. البته سرعت بهبود هر بیمار هم متفاوت است و باز هم بهتر است متخصص وضعیت شما را بررسی کند و زمان دقیقی که میتوانید از کلاه استفاده کنید را به شما اعلام کند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد کاشت مو مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.  

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

زمان ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱ ب.ظ

زمان ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

>> زمان ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

ریزش موهای زائد بعد از لیزر، یک مرحله طبیعی است؛ حدودا 3 هفته بعد از لیزر موهای زائد، موهایی که در مرحله رشد خود قرار داشته اند شروع به ریزش می کنند. این موهای زائد شبیه به جوش های سر سیاه یا ریش های سیاهی هستند که از فولیکول خود جدا می شوند. رشد دوباره موها زمانی اتفاق می افتد که فولیکول هایی که در مرحله استراحت خود قرار داشتند به مرحله رشد برسند و در طی چند هفته بعد شروع به رشد کنند؛ بخاطر همین لیزر موهای زائد باید در طی جلسات منظم انجام بشود تا بتواند تمام موهای زائد را پوشش بدهد.

زمان ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

 

>> ارتباط بین ریزش موها و ماندگاری نتایج لیزر موهای زائد

موهای زائد بالافاصله بعد از لیزر نمی افتند بلکه بعد از چند روز تا چند هفته شروع به ریزش می کند. شاید این امر برای شما نگران کننده به نظر برسد و فکر کنید که موهای زائد به رشد خود ادامه می دهند ولی انجام لیزر در جلسات متعدد بخاطر رشد موها و چرخه های متفاوت هر یک از این موهای زائد لارم است.   زمان ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد   لیزر موهای زائد در فولیکول موهایی تاثیر می گذارد که در مرحله جدیدی از رشد خود قرار داشته باشند. نتایج لیزر موهای زائد در هر فردی متفاوت است و نمیتوان به راحتی آنها را پیش بینی کرد. ماندگاری اثرات لیزر موهای زائد ممکن است از چند ماه تا چند سال ادامه داشته باشد ولی لیزر موهای زائد نیمتواند رفع دائمی موهای زائد را تصمین کند. وقتی موها رشد می کنند، رنگ آنها نسبت به قبل روشن تر است و نازک تر هم هستند. اگر میخواهید نتایج ماندگاری از لیزر موهای زائد بگیرید، باید تا چند جلسه لیزر خود را ادامه بدهید.

>> آیا میتوان قبل از ریزش، موهای زائد را شیو کرد؟

  1. شما باید چند روز صبر کنید تا بتوانید موهایتان را بعد از لیزر شیو کنید. بعد از لیزر، موهایتان کمی حساس تر از گذشته هستند و بنابراین لازم است چند روز صبر کنید تا پوستتان دچار خراش یا سوزش نشود.
  2. 4 الی 5 روز صبر کنید تا سطح پوست شما، پوسته پوسته بشود. بعد از اینکه پوسته ها برطرف شدند، میتوانید موهایتان را شیو کنید. اگر چاننچه با وجود پوسته از شیو برای رفع موهای زائدتان استفاده کنید، پوتستتان دچار التهاب و سوزش می شود.
  3. منتظر ریزش طبیعی موهای زائد باشید. چند روز بعد از لیزر، موهای زائد شروع به ریزش می کند که بعضی از افراد به اشتباه فکر میکنند که موها دوباره رشد کرده اند و سریع به سراغ ژبلت می روند. فبل از اینکه موها را شیو کنید، ناخن هیتان را به آرامی روی پوستتان بکشید تا موهای زائد بریزند.
  4. اگر بعد از لیزر به دفعات شیو کمتری احتیاج داشتید، نشانه این است که از لیزر نتیجه گرفته اید.

>> آیا می توانید بعد از لیزر، موهایتان را از ریشه جدا کنید؟

شما نباید بعد از لیزر، موهایتان را از ریشه جدا کنید و یا از روش هایی مثل وکس یا موچین برای جدا کردن موهایتان از ریشه استفاده کنید. پرتوهای لیزر بر روی فولیکول های مو متمرکز می شوند و انرژی این پرتوها توسط ملانینی که در سطح فولیکول های مو وجود دارد جذب می شود. گرمای پرتوهای لیزر خودشان را به فلیکول های مو می رسانند و به پیاز مو و تمام ساختارهای مو آسیب می رسانند. با جلسات منظم لیزر، فولیکول های مو به تدریج ضعیف تر می شوند و حجم موها هم کم تر می شود. در نهایت، موها به قدری آسیب می بینند که رشد آنها متوقف شود. برای اینکه لیزر بتواند در رفع موهای زائد شما تاثیر بگذارد، موها باید در سطح پوست وجود داشته باشند. اگر شما برای رفع موهای زائد از موچین، بند با نخ، وکس یا اپیلاسون استفاده کرده اید، لیزر هیچ تاثیری در رفع موهای زائد شما نمی گذارد و بدون وجود موهایی که پرتو لیزر را جذب کنند، لیزر موهای زائد شما به هیچ نتیجه ای نمی رسد پس هیچوقت این کار را نکنید. هدف از لیزر موهای زائد، آسیب به ساختارهایی است که وهای زائد را تولید می کنند؛ لیزر به قدری به این ساختارها آسیب وارد می کند که دیگر قادر به تولید موهای زائد نباشند. استفاده از روش هایی مثل وکس برای رفع موهای زائد نه تنها باعث عدم تاثیر لیزر در رفع و کاهش حجم موهای زائد می شود، بلکه باعث می شود تا موها بیشتر از قبل رشد کنند و حجم موهای زائد هم بیشتر بشود. در هر جایی که موهایی زائد از ریشه خود جدا بشوند، در آن محل جریان خون افزایش می یابد که این مسئله مانع عملکرد مفید لیزر در کاهش موهای زائد می شود. هدف از لیزر، کاهش جریان خون است تا فولکیول موهای زائد نتوانتتد به خوبی تغذیه بشوند و و در نهایت، روز به روز ضعیف تر بشوند تا دیگر نتوانند به رشد خود ادامه بدهند.

>> آیا میتوان در طول جلسات لیزر موهای زائد از کرم های موبر استفاده کرد؟

از کرمهای موبر در طی جلسات لیزر استفاده نکنید زیرا باعث حساسیت بیشتر پوست شما می شوند و احتمال بروز اثرات جانبی هم تا حد قابل توجهی افزایش می یابد. علاوه براین، ترکیبات کرم های موبر به موها آسیب می رسانند و باعث می شوند که لیزر درمانی موثر واقع نشود. استفاده از کرم های موبر عملکرد لیزر را بسیار کند می کند.

>> آیا میتوان از محصولات بی رنگ کننده مو در طول جلسات لیزر موهای زائد استفاده کرد؟ 

شما نباید از محصولات بی رنگ کننده مو استفاده کنید زیرا قبل و بعد از لیزر باید موهایتان را شیو کنید و استفاده از محصولات بی رنگ کننده، فرآیند لیزر را ناممکن می سازد و موها را از سطح پوست پنهان می کند. محصولات بی رنگ کننده مو فاقد ملانین هستند و لیزر نیم واند بر روی آنها تاثیر بگذارد و در یک کلام، لیزر موهای زائد در این شرایط هیچ فایده ای ندارد.

نکته آخر :

شما باید صبور باید بخضی از تا موهایتان بعد از لیزر به طور طبیعی بریزند. در طول جلسات لیزر، فقط از روش شیو استفاده کنید زیرا به فوایکول و ساقه موها آسیبی نمی رساند. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیزر موهای زائد صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر

کدام دستگاه لیزر موهای زائد مناسب موها و پوست می باشد

rozclinic امیر | چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۵۰ ب.ظ

کدام دستگاه لیزر موهای زائد مناسب موها و پوست می باشد

>> کدام دستگاه لیزر موهای زائد مناسب موها و پوست می باشد

آیا می دانید که از کدام دستگاه باید رفع موهای زائد خودتان استفاده کنید؟ ان دی- یاگ؟ الکساندرایت؟ یا دستگاه های دیگر؟ دستگاه لیزر، انواع بسیار مختلفی دارد که هر کدام خصوصیات و کاربردهای مخصوصی دارند.   کدام دستگاه لیزر موهای زائد مناسب موها و پوست می باشد   شرکت های زیادی هستند که هر روزه از تکنولوژی های جدیدی در ساخت دستگاه های لیزر استفاده می کند تا نتایج بهتری را برای رفع موهای زائد به دنبال داشته باشد.   شما باید تفاوت بین دستگاه های مختلف لیزر را بشناسید تا بدانید که کدام دستگاه مناسب پوست و موهای شماست. در این مقاله به چند تا از معروفترین دستگاه های لیزر می پردازیم مثل ان- دی یاگ، لکساندرایت، دایود، رابی و غیره. هر کدام ار این دستگاه ها مزایا و معایب خودشان را دارند.

کدام دستگاه لیزر موهای زائد مناسب موها و پوست می باشد

1- لیزر موهای زائد با دستگاه ان دی-یاگ

کاربرد : برای پوست های تیره

نحوه عملکرد دستگاه ان- دی یاگ :

یکی از معیارهای اندازه گیری پرتو لیزر، قابلیت جذب ملانین است و یا سرعتی که پرتو و گرمای دستگاه لیزر در هنگام برخورد با ملانین (رنگدانه های پوست و مو) دارد. برای پوست های تیره از دستگاه ان-دی یاگ برایی لیزر موهای زائد استفاده می شود زیرا سرعت جذب ملانین در دستگاه ان-دی یاگ ضعیف تر و پایین تر از دستگاه های دیگر است. طول موج پرتوهای ان دی یاگ طولانی است و در نتیجه برای لیزر موهای زادئد پوست های تیره عوارضی را به دنبال ندارد و می تواند از ملانین های پوست عبور کند و به فولیکول ها برسد. بهرحال دستگاه ان دی یاگ به دنبال ملانین های متمرکزتر است و بر روی پوست هایی که سفید هستند، تاثیر زیادی در رفع موهای زائد ندارد.

مزایا :

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، طول موج طولانی دستگاه ان دی یاگ می تواند فولیکول های موها را به راحتی تخریب کند.

معایب :

سرعنت جذب ملانین این دستگاه خیلی کم است و تعداد جلسات بیشتری لازم است تا دستگاه ان دی یاگ بتواند نتایج بهتری را برای بیمار فراهم کند. علاوه بر این، ممکن است بیمار درد بیشتری را در هنگام استفاده از دستگاه ان دی یاگ احساس کند ولی شاهد تغییر چندانی در حجم و تعداد موهای زائد خود نباشد. برندهای معروف دستگاه ان-دی یاگ : کیوترا کول گلاید، سینوشور الایت، کندلا جنتل یاگ

2- لیزر موهای زائد با دستگاه الکساندرایت

کاربرد : برای پوست های چرب

نحوه عملکرد دستگاه الکساندرایت :

این دستگاه لیزر موهای زائد، طول موج طولانی تری نسبت به سایر دستگاه ها دارد ولی به بلندی طول امواج دستگاه ان- دی یاگ نیست. از دستگاه الکساندرایت برای انواع متختلفی از پوست میتوان استفاده کرد؛ مخصوصا برای پوست های چرب.

مزایا :

شاید مهم ترین مزیت دستگاه الکسانداریت این باشد که میتوان از آن برای رفع موهای زائد بخش های بزرگ تر بدن استفاده کرد زیرا این دستگاه عملکرد سریع تری دارد و با پالس های منظم خود نواحی بزرگ را پوشش میدهد. یکی از سریع ترین روش ها برای لیزر موهای زائد پست بدن و یا کل پاها؛ استفاده از دستگاه الکساندرایت است.

معایب :

علی رغم طول موج بلند آن؛ همچنان سرعت زیادی در جذب ملانین دارد پس احتمال تغییر رنگ پوست بیمار و سوختگی در همه وجود دارد؛ بخصص افرادی که پوست روشن تری دارند.

برندهای معذروف دسنگاه الکساندرایت :

کاندلا ججنتل لیز، سنوشور آپوجی، اپی تاچ پلاس

3- لیزر موهای زائد با دستگاه دایود

 کاربرد : برای انواع پوست معمولی

نحوه عملکرد دستگاه دایود :

دستگاه دایود یکی از جدیدترین و معروفترین سیستمم هایی است که امروزه برای لیزر موهای زائد بکار می رود.

 مزایا :

دستگاه دایود، پرتوهایی از خود منتشر می کند که هم طول موج های کوتاه دارند و هم طول موج های بلند پس دستگاه دایود میتواند ملانین را به خوبی جذب کند و به عمق فولیکول های مو نفوذ کند. طول موج های بلند دستگاه دایود، ریسک آسیب های پوستی را هم کاهش داده است.

معایب :

اشکال اصلی لیزر دایود این است که دستگاه جدیدی است و هنوز اطلاعات زیادی از آن در دسترس عموم قرار ندارد

برندهای معروف دستگاه دایود :

لایت شیر، اس ال پی 1000 ، لیزرلایت سوپرانو ایکس ال

4- لیزر موهای زائد با دستگاه رابی

کاربرد : برای پوست های سفید و خیلی رشن

نحوه عملکرد دستگاه رابی :

دستگاه رابی، قدیمی ترین وسیله برای لیزر موهای زائد است . دستگاه رابی نسبت به سایر دستگاه های لیزر، سرعت بالاتری در جذب ملانین دارد که برای لیزر موهای زائد در افرادی که پوست سفید و خیلی روشنی دارند، بسیار مناسب است.

مزایا :

در رفع موهای رائد بسیار موثر است

معایب :

دستگاه رابی با سرعت بالای جذبی که دارد پوست فرد را مستعد تغییر رنگ می کند؛ بخاطر همین باید برای پوست های سفید از آن استفاده کرد.

برندهای معروف دستگاه رابی :

پالومر ای 2000، رابی استار

5- لیزر موهای زائد با دستگاه آی پی ال

کاربرد : برای پوست های روشن

نحوه عملکرد دستگاه آی پی ال :

دستگاه آی پی ال از طیف های وسیعی برای رفع موهای زائد استفاده می کند. تفاوت اصلی بین دستگاه ای پی ال و سایر دستگاه ها، نوع نورهای آن است. آی پی ال با پالس های (ضربات) زیادی که بر روی سطح پوست وارد می کند، باعث کاهش موهای زائد می شود. آی پی ال، طول موج هایی متفاوتی دارد که بین 500 تا 1200 نانومتر قرار دارند. برعکس بقیه، دستگاه آی پی ال با لامپ نور کار میکند.

مزایا :

دستگاه آی پی ال با طول موج های مختلفی که دارد به پوست آسبی نمی رساند. لیزر موهای زائد با دستگاه آی پی ال زیاید طول نمی کشد و خیلی سریع انجام می شود.

معایب :

دستگاه آی پی ال نسبت به دستگاه های دیگر، تاثیر کمتری در رفع موهای زائد دارد و به جلسات بیشتری نیاز دارد. بیشتر بیماران در هنگام لیزر موهای زائد خود با دستگاه آی پی ال، احساس درد می کنند. این دستگاه برای پوست های تیره و برنزه مناسب نیست.

برندهای معروف دستگاه آی پی ال :

تریا فر ایسک، فیلیپس لومئا پرستیز، براون سیلک اکسپرت، رمینگتون آی لایت پرستیز شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو رز با متخصصین مجرب این کلینیک پوست مو در مورد لیزر موهای زائد صورت مشورت نمایید. جهت مشاوره با شماره ۰۲۱۴۴۰۶۷۰۰۵ تماس بگیرید. همچنین شما عزیزان می توانید از طریق سیستم چت آنلاین وب سایت، از مشاوره آنلاین هم بهره مند بشوید.    

جهت ورود به وبسایت کلینک پوست و مو رز بر رو لینک زیر کلیک نمایید

کلینیک پوست و مو رز

  • rozclinic امیر